سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:09 - دوشنبه 20 شهریور 1396

در پی کشف جدید دانشمندان؛

با تغییر دمای بدن سردرد میگرنی خود را درمان کنید

کارشناسان روزانه شیوه‌ جدیدی برای کمک به کنترل، کاهش علائم و جلوگیری از بروز حمله‌های سردرهای میگرنی معرفی می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان هرروز شیوه‌ جدیدی برای کمک به کنترل، کاهش علائم و جلوگیری از بروز  سردرهای میگرنی معرفی می‌کنند که جدیدترین مورد گرم کردن یکی از گوش‌ها تا دمای ۴۲ درجه سانتیگراد و سرد کردن گوش دیگر به میزان ۱۷ درجه سانتیگراد است.

دانشمندان این شیوه درمانی را بر روی تعدادی داوطلب به میزان ۳۰ دقیقه در روز، به مدت سه ماه انجام داده و دریافتند میزان حمله میگرن در این افراد تا حد چشمگیری کاهش یافته است.
محققان عنوان می‌کنند سردرد بر اعصاب گوش اثر گذاشته و سبب دگرگونی در عملکرد مغز و بروز حمله میگرن می‌شود به همین دلیل آرام کردن اعصاب گوش می‌تواند یک شیوه موثر در جلوگیری از سردرد باشد.

دانشمندان با استفاده از گوشی‌های آلومینیومی که داخل هدفون نصب شده دمای هر گوش را در بیماران مبتلا به میگرن تنظیم کرده و نتیجه درمانی را مشاهده کرده اند.

بیشتر افراد مبتلا به حمله‌های میگرن تمایلی به مصرف دارو به دلیل عوارض جانبی گسترده آن ندارند به همین جهت به دنبال راه حل‌های غیر دارویی، اما موثر هستند، این شیوه درمانی جالب و موثر می‌تواند نوید درمانی مبتکرانه برای این دسته از افراد باشد.
دستگاه ساخته شده که دارای 2 گوشی برای ایجاد تفاوت دما است هنوز راهی بازار‌های جهانی نشده و دانشمندان امیدوار هستند با ادامه آزمایش‌ها مجوز فروش آن در دنیا را پیدا کنند.

براساس آمار‌ها بیماری میگرن بر یک نفر از هر ۱۰ انسان در کره زمین اثر می‌گذارد و علامت‌های آن شامل سردرد شدید، سوزش سر، تهوع، حساسیت به نور و صداست. علائم این بیماری می‌تواند بین ۴ الی ۷۲ ساعت طول بکشد و درمواردی نیاز به بستری شدن فرد در بیمارستان باشد.

علت دقیق بروز حمله میگرن مشخص نیست، اما کارشناسان فعالیت غیر طبیعی مغز و دریافت و ارسال سیگنال‌های عصبی بین سلول‌های مغزی را در بروز آن موثر می‌دانند.
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بیماری میگرن را جدی بگیرند، زیرا احتمال آسیب مغزی و حتی نابینایی موقتی و پایدار در مواردی وجود دارد.

تا زمان استفاده از نمونه صنعتی دستگاه نوسان ساز دما برای درمان میگرن، افراد می توانند از یک قطعه یخ درون حوله برای خنک کردن یکی از گوش ها و قراردادن حوله گرم بر روی گوش دیگر خود استفاده کنند و با مداومت در انجام این کار  شاهد کاهش حمله میگرن در خود باشند.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.