سرویس: اجتماعی 15:10 - یکشنبه 19 شهریور 1396

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی خبر داد؛

طراح سایت فیشینگ گرفتار پلیس اصفهان شد/ سایت فروش شارژ جعلی از آب درآمد

فردی که با طراحی سایتی جعلی، به اطلاعات حساب بانکی کاربران دسترسی و از حساب آنها سرقت می کرد توسط پلیس ماموران پلیس فتای استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گویی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب آنها به صورت اینترنتی سرقت شده ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: با شروع تحقیقات اولیه و بررسی های تخصصی مشخص شد فردی با راه اندازی یک سایت جعلی فروش شارژ تلفن همراه به صورت اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری کرده است .

وی افزود: سرانجام فرد کلاهبردار که در خارج از استان اصفهان سکونت داشت شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و کسب نیابت قضائی یک اکیپ از ماموران مجرب به مخفیگاه اش اعزام و او را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد از 150 کاربر 400 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت کرده بود، بیان کرد: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب مال اعلام کرد.

سرهنگ مرتضوی در خصوص سایت های فیشینگ توضیح داد و گفت: سایت های فیشینگ سایت هایی هستند که فرد کلاهبردار طراحی کرده و در آن اقدام به تبلیغ و فروش اجناس مختلف می کند، در اینگونه سایت ها صفحه درگاه بانکی دقیقاً شبیه صفحه اصلی درگاه بوده و هنگامی که کاربر اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می کند این اطلاعات که شامل شماره کارت،رمز عبور و رمز CVV2 است برای مجرم ارسال می شود و فرد کلاهبرداری اقدام به برداشت از حساب می کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد به شهروندان توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی بسیار هوشیار بوده که گرفتار سایت های فیشینگ نشوید و تنها راه تشخیص سایت فیشینگ از اصلی این است که درگاه بانک در سایت اصلی از پرتکل SSL که پروتکلی امن بوده جهت ارسال اطلاعات است استفاده می کند که در نوار آدرس اول آن HTTPS می باشد در صورتی که صفحه جعلی درگاه بانک همان HTTP است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.