سرویس: جهادومقاومت 14:04 - یکشنبه 19 شهریور 1396

سعد الله زارعی؛

جزییات تازه از شهادت محسن حججی

این نوشته ها پر از حقد و کینه است همان حقدی که به شهید کردن حججی ها بسنده نمی کنند و سر بریده هم ارضاء شان نمی کند و به مثله کردن بدن انان دست می زنند.

به گزارش اصفهان شرق، «سعد الله زارعی» طی یاددشتی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد نوشت:

مطلبی که به عنوان پشت پرده ایجاد جو تبلیغاتی … توسط سایت هایی منتشر شده است به ما می گویند حججی ها دو بار شهید می شوند ؛ در میدان و رودرروی داعش ها و در کینه توزی هایی که برای پوشاندن عظمت حججی ها به رویارویی حقیقت می ایند.

این نوشته ها پر از حقد و کینه است همان حقدی که به شهید کردن حججی ها بسنده نمی کنند و سر بریده هم ارضاء شان نمی کند و به مثله کردن بدن انان دست می زنند انگونه که عمر ابن سعد چنین کرد و بعدها اربابان همین سایت ها گفتند اسب دوانی بر اجساد شهیدان کربلا و سالارشان افسانه دکان داران مرثیه سراست تا از هر چه دلخراش تر کردن صحنه عاشورا به نان چربتری برسند .

اما واقعیت واقعه چیست ؟
ماجرا در شمال منطقه تنف سوریه روی داده است و در این منطقه ای که تقریبا فاقد هر عارضه طبیعی بوده است، رزمندگان واحد سیدالشهدا که جمعی عراقی به همراه تعداد کمی ایرانی که عددشان نه ۴۰ نفر که حدود ۲۰۰ نفر بوده  ، وظیفه داشتند برای بر هم زدن طرح امنیتی امریکا در طول مرزهای شرقی سوریه – همان ایجاد منطقه قرق از مرزهای اردن تا مرزهای ترکیه – را بر هم بزنند.

البته مجموعه رزمندگانی که از جنوب تا شمال این “نوار قرق” درگیر بوده اند هزاران نفر می شوند که عمدتا” یگان های ارتش سوریه هستند و این تعداد حدود ۲۰۰ نفر مربوط به منطقه شمالی تنف بوده است .

در این عملیات که بطور بی سابقه از سوی داعش شبانه به وقوع پیوسته در حد فاصل ۳ تا حدود ۶ صبح صورت گرفته است و در واقع جنگی سخت در گرفته که در نتیجه حدود چهل نفر نیروهای رزمنده شهید و بیش از سی نفر از نیروهای داعش کشته شده اند .

در این ماجرا دو نفر نیروی ایرانی از جمله یکی از فرماندهان ارزشمند – سردار محمد قمی – به شهادت رسیده است و محسن حججی نیز ابتدا به اسارت در آمده و فردای آن روز در منطقه الولید عراق – واقع در بیابان های جنوب الانبار – که هنوز بخش اعظم آن در سیطره داعش می باشد به شهادت رسیده است .

شهید حججی در این ماجرا به همان گونه ای که مشهور شده به شهادت رسیده است یعنی سرش از قفا بریده شده است بله در این بین فیلمی پخش شده که مربوط به شهید حججی نیست و اینکه در فضای پر حرارت مجازی فیلمی پخش شود و به شهید حججی نسبت داده شود ربطی به نظام و سپاه ندارد .

چند نکته مهم تکمیلی :
در عملیات روز یکشنبه داعش که از ماشین های انفجاری و عوامل انتحاری نیز استفاده شده است ، شهید قمی دلاوری بسیاری به خرج می دهد و اگر چه خود به ارزوی مشهورش بین رزمندگان در سوریه می رسد اما مانع شهادت جمع کثیری می شود و ان گونه که رزمندگان این صحنه می گویند اگر تدبیر و دلاوری او نبود تعداد شهدا به بیش از ۱۰۰ نفر می رسید ؛

در روز یکشنبه مورد اشاره دو ایرانی دیگر در مناطق اطراف تدمر شهید شده اند که ربطی به قضیه مورد اشاره در تنف نداشته است علی ای حال تعداد شهدای ایرانی در این روز فقط چهار نفر بوده است ؛ دو نفر در تدمر و دو در تنف ؛

شهید حججی در منطقه الولید عراق بعد از شهادت مثله شده و در جریان تبادل جسد فقط نیمی از او شامل دو پا و قسمتی از نیم تنه تحویل شده و از سینه به بالا یعنی سر ، سینه و دست هایش تحویل نشده و در منطقه تحت تصرف داعش در الولید عراق باقی مانده است.

در این رابطه امر دایر بوده بین تشییع همین نیمه یا به تاخیر انداختن تشییع تا الحاق بقیه اجزاء بدن شهید یعنی پس از ازادی منطقه الولید که به زودی انجام می شود.

خانواده شهید امر را موکول به تصمیم مسئولین ذی ربط ایرانی کرده و انان برای تشییع کامل تاخیر را ترجیح داده اند . پدر و مادر شهید در جریان سفر اخیرشان به سوریه این نظر را درست تر دانسته اند و با رغبت آن را پذیرفته اند.

انتهای پیام/مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.