سرویس: سیاسی 15:04 - شنبه 18 شهریور 1396

امام جمعه موقت اصفهان:

دستگاه قضا و دیوان محاسبات با جدیت به مسأله حقوق‌های نجومی رسیدگی کنند/ حقوق‌های نجومی ظلم فاحش به مردم و نظام است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: رسیدگی به مسأله حقوق‌های نجومی با دستگاه قضا و دیوان محاسبات است که باید با جدیت پیگیر شود، این حقوق‌های نجومی ظلم فاحش به مردم و نظام است.

به گزارش اصفهان شرق، محمدتقی رهبر  در اصفهان اظهار داشت: رسیدگی به مسأله حقوق‌های نجومی با دستگاه قضا و دیوان محاسبات است که باید با جدیت پیگیر شود و اگر کسی اعتراض دارد شکایت کند تا دستگاه قضا به آن رسیدگی کند و آن‌ها هم جوابشان را بدهند، در این زمینه ما نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم چون وظیفه ما نیست.

وی افزود: مسأله دریافت حقوق‌های نجومی توسط عده‌ای یک بی‌اعتمادی و بدبینی را نسبت به عملکرد دستگاه‌ها و حاکمیت در دل مردم به وجود آورده و به سختی قابل جبران است؛ در جامعه‌ای که افراد نیازمند با حقوق کارگری در حدود یک میلیون تا یک و نیم ملیون زندگی می‌کنند، می‌توان گفت که این حقوق‌های نجومی ظلم فاحش به مردم و نظام است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: بنده که یک فرد روحانی هستم و در جامعه حضور دارم دائماً از نسل جوان و دیگران اعتراض‌هایی می‌شنوم که باید این مشکلات را معالجه کرد که رسیدگی به این مسأله به عهده دستگاه قضا است.

وی تصریح کرد: مشخص کردن حقوق‌های نجومی برای افراد خاص و دادن حق دیگران به آن‌ها کاملاً اشتباه و خطا است؛ مگر همین افراد با پول ملت تحصیل و زندگی نکردند و به این جایگاهی که الآن قرار دارند، رسیدند؟ درست نیست حق مردم را به آن‌ها بدهیم و باعث بی‌عدالتی در جامعه شویم؛ در جامعه‌ای که کارگر ما به سختی زندگی می‌کند، معدن‌کاران در آن دود و دم به سختی با حقوق کمی  زندگی می‌کنند، این بی‌عدالتی است که بعضی‌ها حقوق‌های چند ده میلیونی دریافت کنند.

رهبر در ادامه با فاجعه خواندن مسأله حقوق‌های نجومی، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید قاطعانه آن چه تشخیص و حکم الهی و قضایی است اجرا کند؛ این که افرادی به دستگاه قضا در این خصوص اعتراض می‌کنند، درست نیست و شرم‌آور است؛ این بی‌عدالتی‌ها را باید برطرف کرد.

وی در پایان گفت: اگر در کشور عدالت نباشد اسلام، حکومت و عدالت اسلامی زیر سؤال می‌رود، باید در جامعه اسلامی عدالت برقرار شود و هرکس با توجه به زحمت و تلاشی که می‌کند حقوق دریافت کند تا عدالت بین حقوق افراد در جامعه برقرار شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.