اصفهان شرق

دشمنان اسلام وحشیانه،گرگ صفت مسلمانان را قتل عام می کنند

کدخبر: 144047
1396/06/17 در ساعت 09:20

به گزارش اصفهان شرق، خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه اول نماز جمعه پس از دعوت نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به ادامه مبحث ازدواج پرداخته و اظهار کرد: حسن خلق یکی از عوامل معنوی مهم در سازگاری در محیط خانواده است.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: سفارش اکید اسلام در میان همه ویژگی هایی که درباره انتخاب همسر مطرح است، بر موضوع صفات اخلاقی وی متمرکز شده است. در روایتی از رسول گرامی اسلام می فرمایند: هرگاه کسی به خاستگاری نزد شما آمد که اخلاق و دین او را پسندیدید، شرایط ازدواج اورا فراهم آورید.

وی افزود: راوی می پرسد: ای رسول خدا، هرچند از نظر نسب پست باشد؟ حضرت می فرمایند: هنگامی که کسی نزد شما آمد و اخلاق و دین اورا پسندیدید، برای ازدواج زمینه سازی کنید که اگر چنین نکنید، فتنه و فساد بزرگی در زمین رخ خاهد داد.

امام جمعه محمدآباد در ادامه به آثار حسن الخلق در سازگاری همسران پرداخت و بیان داشت: از مهم ترین نتایج خوش خلقی ایجاد محبت میان همسران و تثبیت و تقویت آن است. امیرالمومنین در روایتی کسب محبت را پیامد حسن الخلق برشمرده اند.

حجت الاسلام هاشمی تأثیر دوم حسن خلق را افزایش روزی دانست و عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در خانواده میان همسران بروز می کند، از مشکلات و تنگناهای اقتصادی سرچشمه می گیرد.

وی افزود: آن گاه که نیازهای ضروری خانواده در بعد مالی بی پاسخ بماند و همسران نیز از بینش توحیدی کم بهره یا بی بهره باشند به مرور زمینه ابراز نارضایتی از وضع موجود و به تبع آن نا سازگاری آنان فراهم می شود. در منابع اسلامی علاوه بر کار و فعالیت حسن الخلق نیز به عنوان عاملی تأثیر گزار در رشد اقتصادی معرفی شده است.

خطیب جمعه شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک عید بزرگ ولایت و قدیر خم با اشاره آیه سوم سوره مائده اشاره و گفت: خداوند متعال می فرماید با نصب امام و اتداد نبوت بوسیله امامت من دین خود را بر شما کامل کردم و از این پس از دیگران نترسید و فقط از من بترسید.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: هیچ خطری شما را پس از کمال دین تهدید نمی کند الا اینکه وظیفه خود در قبال دین کوتاهی کنید که در این صورت نصرت الهی شامل حال شما نخواهد شد و دیگران بر شما مسلط خواهند شد.

هاشمی در فراز دیگری از سخنان خود بیان داشت: این که امروز مسلمانان متفرق هستند و دشمنان بر آن ها مسلط شده اند، این که امروز مردم مظلوم یمن و میانمار این گونه قتل عام می شوند به خاطر این است که ما به وظیفه اسلامی خود عمل نمی کنیم.

امام جمعه محمدآباد اظهار کرد: چون مسلمانان متحد نیستند و برخی مشغول نوکری مستکبرین هستند باعث شده که دشمنان اسلام اینگونه وحشیانه و گستاخانه، به جان و مال مسلمانان تعرض کنند و گرگ صفت مسلمانان را قتل عام کنند.

هاشمی در قسمتی دیگر از خطبه دوم، از شورای جدید خواست که هرچه زود تر شهردار را تعیین کنند و در این امر تأخیر واقع نشود، که مجبور شود در حالت اضطراری و اجبار شخصی را به عنوان شهردار انتخاب کنند و آینده چهار سال شهر را به مخاطره بیندازند.

انتهای پیام/