سرویس: اخبار شهرستان 16:29 - جمعه 17 شهریور 1396

امام جمعه ورزنه:

مستکبران همیشه در حال جنایت و دشمنی با اسلام و مظلومان هستند/ تأکید کشاورزان بر اجرای مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب

حجت الاسلام شامحمدی به کشتار مردم مسلمان میانمار اشاره و گفت: قدرت ها و مستکبران همیشه در حال جنایت و دشمنی با اسلام و مظلومان است، دیروز در بحرین، یمن و سوریه و امروز در میانمار جنایت می کند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) بهترین الگو برای جامعه بشریت و باید او را بهترین الگو برای زندگی معرفی کنیم و از ایشان درس تقوی فرا بگیریم.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی ضمن تبریک عید غدیر ادامه داد: علامه امینی(ره) در کتاب الغدیر با اشاره به قرآن، روایات ائمه معصومین(ع) و اشعار و کلام بزرگان ولایت و امامت امیرالمومنین علی (ع) را اثبات کرده است.

روز غدیر خم بهترین عید امت من است

وی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اشاره و افزود: روز غدیر خم بهترین عید امت من است، این به معنای این است که تمام اعمال در عید ها و روز های دیگر بستگی به قبول ولایت علی (ع) دارد و اهمیت عید غدیر و مبحث ولایت به این مسئله است که تمام مشکلات جامعه با ولایت و ولایت پذیری مرتفع خواهد شد.

 خطیب جمعه ورزنه به بیانات حضرت امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: زنده نگه داشتن عید فقط با چراغانی و جشن گرفتن نیست بلکه عید غدیر و اهمیت آن آموختن به تبعیت از امام معصوم و جانشینان او است.

حجت الاسلام شامحمدی به جمعه سیاه 17 شهریور سال1357 اشاره و  اظهار کرد: در این روز جمع کثیری از مردم بی دفاع و انقلابی توسط رژیم سفاک ستم شاهی بود که نقطه عطف پیروزی انقلابی اسلامی شد.

وی در ادامه افزود: مردم انقلابی شهر ورزنه در این روز شهید منصور مقصودی را تقدیم انقلاب کرد که این نشان از روحیه انقلابی مردم است.

 امام جمعه ورزنه به بغض و کینه نسبت به دشمنان اسلام و نظام اشاره و تصریح کرد: بغض وکینه نسبت به دشمنان نظام اسلامی نباید از دل ها خارج و یا کم شود که اگر این بغض و کینه کم رنگ شد این ضعف در ایمان را نشان خواهد داد.

مسلمانان مظلوم میانمار امروز زیر چکمه مستکبران قرار دارند

حجت الاسلام شامحمدی به کشتار مردم مسلمان میانمار اشاره و گفت: قدرت ها و مستکبران همیشه در حال جنایت و دشمنی با اسلام و مظلومان است، دیروز در بحرین و یمن و سوریه و امروز در میانمار جنایت می کند، مسلمانان مظلوم میانمار امروز زیر چکمه مستکبران قرار دارند و باید مجامع بین المللی جلو این گونه جنایت ها و نسل کشی ها را بگیرند.

وی به رها سازی آب در پاییز برای کشاورزان اشاره و تصریح کرد: از مسئولان شهری و بخشی می خواهیم که با تمام تلاش پیگیر مسئله رها سازی آب برای کشت و کار کشاورزان باشند.

خطیب جمعه ورزنه افزود: همچنین از وزارت نیرو و جهاد کشاورزی می خواهیم که مسئله آب و کشاورزی و خصوصا حق آبه مردم اصفهان را به صورت اساسی و ویژه در اولویت کار خود قرار داده و پیگیری داشته باشند.

کشاورزان عزیز بر اجرای مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب تاکید دارند

امام جمعه ورزنه به مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب اشاره و افزود: کشاورزان عزیز بر اجرای مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب تاکید دارند و دولت باید پیگیر اجرای آن باشد، در این مصوبه بارگذاری های جدید را ممنوع کرده است که متاسفانه شاهد بارگذاری های جدید در بحث بن و بروجن هستیم که این کار به همت نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تعطیل شده است.

وی افزود: نباید این تعطیلی کار به حرف باشد باید در عمل هم چنین نشان داده شود، امروز زاینده رود را صد تکه کرده اند و با بارگذاری های نادرست حق آبه کشاورزان ضایع شده است، هزاران شغل را از مردم کشاوورز گرفته اند.

بی تدبیری دولت ها مقدمه جنگ آب است

به گفته وی بی تدبیری دولت ها مقدمه جنگ آب است، دولت در زمینه حل مشکل آب کشاورزی بن رود مسئولیت سنگینی دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.