سرویس: اقتصادی 16:07 - جمعه 17 شهریور 1396

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه اعلام کرد:

خداحافظی مردم با خودروهای ۲۵ میلیون تومانی/اعمال ۸۵ استاندارد جدید خودرویی

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه گفت: با اعمال ۸۵ استاندارد جدید روی خودروهای تولید داخل دیگر خبری از خودروی ارزان قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومانی در بازار نخواهد بود.

به گزارش اصفهان شرق، امیرحسین قناتی با بیان اینکه هدف از اعمال استانداردهای نوین ارتقای امنیت و تحصیل رضایتمندی بیشتر مصرف کنندگان است، بیان داشت: نکته مهم در اجرای این استانداردها مهیا بودن زیرساخت هاست و تازمانی که مهیا نباشد اجرای این استانداردها روی خودروهای داخلی به تعویق می افتد.

وی با بیان اینکه هدف از افزایش سطح استانداردهای خودروهای داخلی حضور در بازارهای جهانی است اجرای برخی از استانداردهای جدید را بعضا دشوار دانست و گفت: برخی از استانداردهای جدید با فرهنگ رانندگی مردم در تضاد است لذا رانندگان کشورمان را می تواند با مشکلاتی مواجه کند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه با بیان اینکه اجرای استانداردهای نوین در خودرو رابطه مستقیمی با وجود و تامین زیرساخت ها دارد، افزود: اگر زیرساخت ها مهیا نباشند استانداردی هم رعایت نمی شود و در نتیجه دیگر شاهد افزایش ایمنی در خودروها نخواهیم بود.

قناتی با بیان اینکه با اجرای استانداردهای نوین قیمت خودروها هم افزایش می یابد، اظهار داشت: مردم باید بدانند که با اعمال استانداردهای جدید دیگر خبری از خودروی ارزان قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومانی در بازار نخواهند بود و طبیعتا قیمت خودروها گران تر از این خواهند شد.

مقدم معاون نظارت سازمان استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر برای خودروهای داخلی و خارجی ۵۵ استاندارد ملی لحاظ شده است، گفت: در سال ۸۲ تعداد ۱۱ استاندارد برای خودرو تدوین شد که در حال حاضر این تعداد به ۵۵ استاندارد ارتقا یافته است.

وحید مرندی با اشاره به تدوین استانداردهای جدید که همگی با استانداردهای روز اروپا هماهنگ است و به صورت ملی هم تدوین شده است، بیان داشت: از اول دی ماه سال ۹۷ تمام خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی ملزم به رعایت ۸۵ استاندارد جدید هستند.

وی افزود: البته خودروهای وارداتی خارجی خود به این استانداردهای جدید مجهز هستند زیرا اگر این خودروها به این استانداردهای روز مجهز نباشند اصولا تولید نمی شوند.

مقدم معاون نظارت سازمان استاندارد با بیان اینکه درحال حاضر خودروسازان داخلی نیز ملزم به رعایت این ۵۵ استاندارد موجود در کشور هستند، افزود: خودروهای داخلی در صورت رعایت نکردن این استانداردها به هیچ عنوان پلاک نمی شوند.

مرندی مقدم گفت: سیستم اضطراری پیشرفته خودرو و هشدار انحراف دو تکنولوژی مهم روز خودرو به حساب می آیند که تجهیز خودروها به این استانداردهای نوین طبیعتا به گرانی بیشتر خودرو منجر می شود.

دبیر انجمن خودروسازان در ارتباط تلفنی با اشاره به اجرای ۸۵ استاندارد جدید از دی ماه سال ۹۷، گفت: بعضا تکنولوژی جدیدی روی خودرو نصب می شود که زیرساختی برای اعمال آن لحاظ نشده، حال گران شدن یک چنین خودرویی چه کمکی به افزایش ایمنی رانندگی در کشور می کند؟

احمد نعمت بخش افزود: با هماهنگی های صورت گرفته میان شورای عالی استاندارد با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده که هر زمان زیرساخت ها آماده شوند اعمال این استانداردها روی خودرو عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه خودروهای قدیمی در صورت نداشتن پتانسیل لازم برای اخذ استانداردهای جدید از چرخه تولید خارج می شوند، افزود: از جمله این خودروها پراید است که بعضا نمی تواند به استانداردها و تکنولوژی روز مجهز شوند لذا به سرعت از چرخه تولید خارج می شوند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.