اصفهان شرق

نمایشگاه حدیث راه عشق، شلمچه تا دمشق در جرقویه علیا برگزار می شود

کدخبر: 143876
1396/06/16 در ساعت 21:28

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، به مناسبت تقارن هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم از طرف مراکز فرهنگی منطقه جرقویه علیا و حوزه بسیج پنج امام محمد باقر(ع) نمایشگاهی با موضع حدیث راه عشق؛ از شلمچه تا دمشق برگزار خواهد شد.

جلسه ای به منظور هماهنگی در برگزاری نمایشگاه با حضور دهیاران، بخشدار، فرماندهی حوزه پنج امام محمد باقر(ع) و مسئولان ارگان ها و نهادها در بخشداری تشکیل شد.

بهزادفر بخشدار با اشاره به برنامه های فرهنگی گفت: در اجرای برنامه های فرهنگی همه باید با همکاری و تعامل شرکت کنیم و مسائل فرهنگی متعلق به ارگان یا نهاد خاصی نیست.

بخشدار جرقویه علیا ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن این نمایشگاه اگر همکاری و تعامل وجود داشته باشد تمام مشکلات سر راه از بین خواهد رفت.

وی افزود: با توجه به این که این نمایشگاه برای شهداست، انتظار داریم که تمام دستگاه و ادارات این برنامه را از خود بدانند و به‌صورت جهادی حضور پیدا کره و حمایت کنند و اگر ظرفیت دستگاه‌ها به میدان آورده شود این کار به بهترین شکل انجام می‌شود.

در ادامه راهکار هایی برای هر چه باشکوه تر شدن و حضور حداکثری مردم از نمایشگاه عنوان شد از جمله این که به منظور متنوع بودن و شرکت همه مردم نمایشگاه به صورت غرفه در آید و هر روستایی یک غرفه را عهده دار شود، همچنین برنامه ها به گونه ای انتخاب شود که جذاب و تاثیر گذار باشد.

به علت همزمانی نمایشگاه با هفته دفاع مقدس و دهه محرم  مقرر شد برنامه هایی مثل یادواره شهدا، شب شعر، عزاداری و سخنرانی گنجانده شود.

نمایشگاه باید روایت گر محرم و دفاع مقدس باشد و نامگذاری شلمچه تا دمشق خود بیانگر این موضوع است، بازدیدگنندگان مسیر حرکت امام حسین (ع) از مکه تا کربلا و مسیر حرکت حضرت زینب از کربلا تا شام آشنا خواهند شد.

نمایشگاه با بازگشایی مدارس نیز همزمان خواهد بود، با هدف آشنا شدن نسل چهارمی ها با دفاع مقدس و قیام عاشورا با هماهنگی با مدیران مدارس، دانش آموزان بتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/