سرویس: اجتماعی 13:51 - پنجشنبه 16 شهریور 1396

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

توزیع کارت سلامت یک شیوه جدید کلاهبرداری است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توزیع کارت سلامت به ازای دریافت هزینه یک شیوه جدید کلاهبرداری است که باید مردم هشیار باشند.

به گزارش اصفهان شرق، کیانوش جهانپور اظهار داشت: چند وقتی است که افرادی تحت عنوان کارگزار یا نماینده بیمه یا وزارت بهداشت با بیمه شدگان و مستمری بگیران تماس و هزینه در ازای دریافت کارت سلامت و تداوم خدمات بیمه ای اقدام به دریافت پول می کنند.

وی بیان داشت: هیچ مجوزی برای هیچ کارگزاری و نمایندگی یا شرکتی برای ارائه کارت سلامت و عناوین مشابه آن از سوی وزارت بهداشت یا سازمان های بیمه گر حوزه سلامت صادر نگردیده است و هرگونه تماس تلفنی در این رابطه صرفا جهت کلاهبرداری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چنانچه شهروندان و بیمه شدگان با تماس تلفنی برخورد کردند که فردی خود را نماینده و کارگزار سازمان های بیمه گر یا شرکت های بیمه و .. معرفی و مشخصات آنها را اعلام می کند تا ترغیب به پرداخت هزینه در ازای ارایه کارت سلامت و بعضا تعویض دفترچه با کارت سلامت و یا فروش بن کارت یا عناوین مشابه جهت تداوم بیمه سلامت شوند، اطمینان داشته باشند این تماس ها از سوی افراد کلاهبردار است.

وی بیان داشت: هیچ تماس تلفنی برای ارائه کارت سلامت با بیمه شدگان و یا شهروندان بابت صدور کارت سلامت از سوی هیچ مرجع قانونی صورت نگرفته است.

جهانپور اظهار داشت: بنابراین بار دیگر به کلیه شهروندان و بیمه شدگان توصیه می شود که اخبار سلامت و بیمه سلامت را صرفا از طریق سایت های رسمی سازمانهای بیمه گر و وزارت بهداشت و منابع موثق مانند خبرگزاری های رسمی، روزنامه های کثیرالانتشار و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیگیری کنند و به هیچ‌وجه به تماس‌های تلفنی افراد ناشناس اعتماد نکنند.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.