سرویس: جهادومقاومت 13:46 - پنجشنبه 16 شهریور 1396

علی اکبر ولایتی:

شهید حججی نهضت علیه بنی‌امیه‌های زمانه بود/ شهادت شهید حججی پاسخی کوبنده به شبهات مربوط به مدافعان حرم بود

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با خانواده شهید حججی، شهادت این شهید را یک نهضت بزرگ علیه بنی‌امیه‌های زمانه دانست.

به گزارش اصفهان شرق، علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار با خانواده شهید حججی درباره اثرات و برکات خون این شهید اظهار کرد: شهادت شهید حججی نقطه عطفی در تاریخ معاصر شیعه بود که نه فقط در ایران بلکه در سطح جهان دل‌ها را منقلب کرد.

وی در ادامه بیان کرد: شهادت این شهدا ادامه‌دهنده راه اباعبدالله (ع) است که در برابر بنی‌امیه و در امتداد مسیر اسلام صورت گرفت و این شهدا ادامه‌دهندگان راه سیدالشهدا و تداوم اسلام هستند.

رئیس هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی درباره دیگر آثار شهادت این شهید خاطرنشان کرد: شهید حججی ضربه‌ای بود به وجدان‌های خفته و تلاشی در جهت ایجاد یک نهضت بزرگ در برابر بنی‌امیه‌های زمان، داعشیان در منطقه بود.

وی به برخی از شبهه‌ها درباره حضور نیروهای ایران در سوریه نیز گفت: شهادت شهید حججی پاسخ کوبنده‌ای به تمام شبهاتی بود که بعضی در داخل کشور و تحت تأثیر تبلیغات بیگانه این‌گونه القا می‌کردند که چرا باید به سوریه نیرو فرستاد.

رئیس هیأت امنا دانشگاه آزاد و مشاور مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کرد: خون این شهدای مدافع حرم باعث استحکام مسیر اسلام شد؛ مسیری که در دوران انقلاب و توسط امام خمینی ترسیم و توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرد.

وی درباره برکات معنوی این شهادت نیز بیان داشت: پیروزی‌های متوالی که بعد از شهادت این شهید در منطقه و در سوریه و عراق شاهد هستیم، بدون تردید از برکات خون این شهید است که هم حرکتش، هم اخلاصش و هم نحوه شهادتش تبعیت از مسیر سیدالشهدا داشت.

ولایتی درباره جنگ‌های نیابتی در منطقه نیز ادامه داد: در طول مدت این 6 سال که این اراذل و این اخلاف بنی‌امیه در منطقه حضور دارند، رأس هدفشان تخریب نجف بود و حضور به موقع نیروهای مقاومت در منطقه و جلوگیری از اهانت به حرم حضرت زینب (س)، فهمیدند که دیگر سال 61 هجری و آن‌گونه یورش بی‌رحمانه به خاندان اهل‌بیت واقع نمی‌شود.

وی از دیگر برکات معنوی شهادت شهید حججی را ایجاد تحرک در نسل جوان برشمرد و گفت: خون این شهید همان‌گونه که اکنون چنین آثاری عظیمی در پی داشته است، در آینده نیز آثار بزرگ‌تری به دنبال خواهد داشت و باید خاضعانه از چنین پدر و مادری برای تشکر چنین فرزندی تشکر کرد.

در این دیدار مهران مجلسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با تشکر از حضور رؤسای دانشگاه آزاد و عرض تسلیت شهادت شهید محسن حججی گفت: حضور پدر شهید در بین فعالین فرهنگی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که در نجف‌آباد در حال برگزاری است، انقلابی در بین دانشجویان به وجود آورد که قابل توصیف نیست.

وی در ادامه بیان داشت: عظمت و بزرگی این شهید منشأ اثرات فراوانی برای کل جامعه و بالأخص برای جوانان و دانشجویان است.

صبح امروز علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبر و رئیس هیأت امنا دانشگاه آزاد به همراه فرهاد رهبر رئیس جدید دانشگاه آزاد با خانواده شهید حججی دیدار کردند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.