سرویس: اجتماعی 11:55 - پنجشنبه 16 شهریور 1396

مدیرکل آموزش‌ و پرورش اصفهان:

بیش از 70 درصد مدارس استان اصفهان هوشمند هستند

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: اجرای طرح هوشمندسازی در 70 درصد مدارس استان اصفهان انجام‌ شده و این هوشمندسازی تا پایان سال به 80 درصد خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسین قائدی‌ها شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاح مدرسه ماندگاری نطنز اظهار کرد: قرآن کریم حسادت را تنها در دو چیز برای انسان مسلمان جایز می‌داند، آن‌هم ثروت و علم است؛ ثروت و علمی که در راه خدا و خدمت به مردم از آن استفاده شود و انسان در این شرایط می‌تواند از خداوند تبارک‌ و تعالی درخواست کند تا آن دو نعمت را به او عطا کند.

وی با بیان اینکه خداوند تمامی کمک‌های خیرین را در دنیا و قیامت پاداش می‌دهد، افزود: همیشه انتظار نداشته باشیم کمک‌های ما با پول و اضافه شدن اموال جبران شود، همین‌که فرزندان سالم و صالح داریم و با سلامتی، عزت و آرامش در جامعه زندگی می‌کنیم بزرگ‌ترین پاداش است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به‌ عمل‌آمده از منطقه، شورای آموزش‌ و پرورش شهرستان نطنز از ترکیب مناسبی برخوردار است که با حضور انسان‌های فرهیخته‌ای چون امام‌ جمعه، فرماندار و سایر مسؤولان انتظارات ما را در جهت کاهش مشکلات مدارس افزایش داده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش با قرار دادن انسان به‌ عنوان محور توسعه، نقش اساسی و محوری را در پیشرفت جامعه بازی می‌کند، به خلأهای موجود در مسائل آموزشی و تربیتی مدارس پرداخت و خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید با استفاده از پتانسیل عظیم اولیا و خیرین بتوانند در جهت حل مشکلات خود گام‌های مؤثری بردارند.

وی استفاده از خیرین و مشارکت دادن آن‌ها در امورات مختلف را حلال مشکلات آموزش‌ و پرورش دانست و ابراز امیدواری کرد: مدیریت و مجموعه آموزش‌ و پرورش شهرستان نطنز با برنامه‌های خوبی که در دست اقدام دارند بتوانند مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس را به حداقل ممکن برسانند.

قائدی‌ها با بیان اینکه هیچ کار خیری نظیر مدرسه‌سازی نیست، چراکه در راستای فراگیری علم و دانش و انسان‌سازی در جامعه است، اضافه کرد: مشارکت خیرین شهرستان نطنز در امر مدرسه‌سازی در سال‌های گذشته عالی بوده است و خیرین مدرسه‌ساز در چند سال اخیر در راستای ساختن مدرسه و تعمیر مدارس فرسوده و تخریبی اقدامات بسیار خوبی را در این شهرستان انجام داده‌اند.

وی در رابطه با مشکلات اقتصادی که در آموزش‌ و پرورش وجود دارد مطالبی را بیان کرده و گفت: ما دست تک‌تک خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار را به گرمی می‌فشاریم که در همه مراحل یاری‌رسان ما بودند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان در پایان با ابراز خوشحالی از ساخت مدرسه هوشمند توسط خیر اندیشمند ابوالفضل ماندگاری اذعان کرد: اجرای طرح هوشمندسازی در 70 درصد مدارس استان اصفهان انجام‌ شده و این هوشمندسازی تا پایان سال به 80 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.