سرویس: اجتماعی 01:49 - پنجشنبه 16 شهریور 1396

گزارشی در آستانه بازگشایی مدارس از کوهپایه؛

لزوم تاکید بر تهیه نوشت افزار ایرانی و بازار لوازم التحریر/ نوشتن نام ایران با نوشت افزار تولید داخل، افتخار است

یکی از معلمان بخش کوهپایه با تاکید بر تهیه نوشت افزار ایرانی گفت: شخصیت های مهم و اثرگذار انقلاب و شهدای دفاع مقدس را به دانش آموزان معرفی کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، رهبر معظم انقلاب همواره تأکید ویژه‌ای در حوزه اصلاح سبک زندگی داشته اند و در این راستا یکی از مهمترین ارکان ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تعلیم و تربیت نسلی آگاه و دلبسته به هویت اسلامی و ایرانی است. به همین منظور باید از همه ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی که تولید نوشت افزارها یکی از این اقدامات است، استفاده کرد.

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت افزار و کیف دانش آموزی با نقوش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است تا نخستین گزینه انتخابی دانش آموزان و والدین در خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه، اینگونه محصولات باشد.

اگر ما نتوانیم در سنین کودکی و نوجوانی شخصیت های اصیل ایرانی و اسلامی خودمان را به این نسل معرفی کنیم و این نسل نتواند ارتباط خوب و معناداری با این شخصیت ها برقرار کند طبیعتا در جوانی و بزرگسالی هم کار بسیار دشوارتر خواهد بود و هزینه ای ده برابری بر جای خواهد گذاشت.

بر این اساس و به دلیل اهمیت نوشت افزارهای ایرانی اسلامی، گفتگویی با مسئولان فرهنگی و معلمان شهر کوهپایه داشتیم و همه به نوعی بر لزوم استفاده از طرح های اسلامی به صورت متنوع تاکید کردند.

 

*شخصیت های مهم و اثرگذار انقلاب و شهدای دفاع مقدس را به دانش آموزان معرفی کنیم

سید محمود موسوی با تاکید بر اهمیت نوشت افزار اسلامی در دست دانش آموزان گفت: تولید و استفاده از نوشت افزار ایرانی می‌تواند گامی بزرگ برای اشتغال عده‌ای از جوانان ایرانی و همچنین گردش‌های مالی کلان در داخل کشور بردارد.

معلم دلسوز بخش کوهپایه اظهار کرد: همچنین استفاده از شخصیت‌های برجسته کشوری از جمله شهدا نیز می تواند از نظر فرهنگی تاثیر به سزایی بر قشر محصل کشور بگذارد.

*فرهنگ خودی را به دیگران معرفی کنیم

حمید علیخانی از فرهنگیان کوهپایه ای تصریح کرد: نوشت افزار ایرانی فرصتی برای استفاده از کالای ایرانی در دست فرزندانمان، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و ایجاد اشتغال برا آینده آنان است و با استفاده از نوشت افزار ایرانی حامی کالایی باشیم که با دست خود تولید میکنیم


*افتخار معلم نوشتن نام ایران با نوشت افزار داخلی است

یوسفی معلم  شهر با بیان اینکه ایران دارای فرهنگ اصیل است، تاکید کرد: ایران از یک فرهنگ غنی وشخصیت های برجسته بر خوردار است و استفاده مناسب از این فرهنگ و الگو سازی مناسب برای کودکان و نوجوانان می تواند اقدامی علیه هجمه سازی های دشمن باشد.
مظلوم از فرهنگیان شهر کوهپایه با اشاره به اینکه معلمان باید الگوی مناسبی برای دانش آموزان باشند، بیان کرد: من به عنوان یک آموزگار ایرانی نام مقدس کشورم را با نوشت افزار ایرانی می نویسم تا دانش آموزانم بیاموزند که از نوشت افزارهای بی کیفیت خارجی استفاده نکنند و نوشت افزارهای با کیفیت تولید کشورم را خریداری کنند تا نگران نباشند که فرزندانم روزی بیکار خواهند بود.

حسینی از دیگر معلمان زن بخش کوهپایه افزود: رسومات فرهنگی و مذهبی از جمله شب یلدا، عید نوروز، اعیاد مذهبی و… میتواند به شکل مفاهیم تصویری بر روی جلد دفترها نقش بگیرد و از این طریق به دانش‌آموزان آموخته شود.

مرادی معلم دختران کوهپایه ای خاطرنشان کرد: آسیب‌ها و خطرات حال حاضر در همه‌ی زمینه‌ها از جمله آسیب‌های زیست محیطی مثل گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض انقراض همچون یوزپلنگ ایرانی یا لاله‌های واژگون، می‌تواند از طریق نوشت افزار‌ها به کودکان یادآوری شود.

*تاثیر اقتصادی استفاده از نوشت افزار ایرانی برای کشور بالاست

ولی الله صدری دیگر فرهنگی کوهپایه ای تاکید کرد: تولید نوشت افزار با کیفیت با الگو گرفتن از مفاهیم ارزشی و ایرانی-اسلامی، از نکات مهم و تاثیر گذار چه در زمینه اقتصادی و چه فرهنگی بوده و راهی مناسب برای انتقال این ارزش‌ها به دانش آموزان است.

حسین یاریان مدیر بازنشته نیز با اشاره به اینکه شخصیت و تفکرات افراد از سنین کودکی شکل می‌گیرد، افزود: نوع پوشش ظاهری و ارزش گذاری‌های هر فرد نیز، زیرمجموعه شخصیت و تفکرات وی است و ما با توجه به این نکته و با استفاده از شخصیت‌ها و الگوهای اصیل ایرانی-اسلامی می‌توانیم تاثیرات مثبت و خوبی را در شخصیت و راه زندگی دانش‌آموزان کشورمان داشته باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، در واقع از طریق نوشت افزارها فرهنگ سازی در روح کودکان و نوجوانان صورت می گیرد که باعث می شود نحوه رفتار، پوشش و ارزش گذاری های آنها برگرفته از شخصیت هایی باشد که به طور مرتب با آن در تماس هستند. تولیدکنندگان توانسته اند طی دو سال اخیر با استفاده از طرح های جذاب و زیبا و با به کارگیری شخصیت های قهرمان سنتی ایرانی، قهرمانان کنونی و شهدای عزیز جنگ تحمیلی و یا شخصیت های انیمیشنی ساخته شده که معرف کودک و نوجوان ایرانی است، محصولات خود را با استقبال مواجه کنند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.