سرویس: اجتماعی 08:00 - پنجشنبه 16 شهریور 1396

امام جمعه موقت اصفهان:

ایران به عنوان طلایه‌دار فریاد اعتراض مسلمانان را به گوش عالم برساند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: باید کشور ایران به عنوان طلایه‌دار و به نمایندگی از مسلمانان جهان، حرکت و نشست بین‌المللی تشکیل دهد و فریاد اعتراض مسلمانان را به گوش عالم برساند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدتقی رهبر در خصوص نسل‌کشی در میانمار اظهار داشت: شاهد جنایت‌های گوناگونی هستیم که علیه مسلمانان در جهان صورت می‌گیرد، در یمن و میانمار به یک شکل این اتفاق می‌افتد و در سوریه و عراق هم گروه تروریستی داعش را درست می‌کنند و این کشتارهای بی‌رحمانه را انجام می‌دهند.

وی افزود: از طرفی به طور مثال، اقلیت مسلمانی که در میانمار هستند از طرف حکومتی که اکثراً بودایی هستند رنج می‌برند و فریادی هم از هیچ گوشه دنیا برای حمایت از این افراد بلند نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه با دنیایی روبرو هستیم که طرفدار مظلوم نیست، خاطرنشان کرد: دیدیم که مدعیان حقوق بشر وقتی که آل سعود را به خاطر تعرض به حقوق کودکان یمن محکوم کردند، به محض اینکه آل سعود گفت که دیگر پولی برای این سازمان‌ها نمی‌دهیم اسم رژیم کودک کش عربستان را از لیست ناقضین حقوق کودکان خارج کردند.

وی خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که آنچه حرکت‌ها و مجامع جهانی را هدایت می‌کند پول، دلار و قدرت است و در نتیجه از آن‌ها هم انتظاری نیست که از مردم مظلوم مسلمان حمایتی کنند.

رهبر در ادامه تأکید کرد: جا دارد که مسلمان‌ها برای دفاع از حقوق مسلمین و کشورهای اسلامی حرکتی کنند؛ این جنایت و ظلم تا جایی پیش رفته که به خود مردم عربستان هم به جرم مسلمان بودن ظلم می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: این ظلم‌ها و جنایات در حق مسلمانان در حالی است که اسلام از سالم‌ترین ادیان است، با کسی جنگ ندارند و دین کاملی است و سردمدار همه این جنایات هم استکبار جهانی است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: علیرغم این حرکت‌ها بیداری اسلامی و رویکرد ملت‌ها چیزی است که مایه امیدواری می‌تواند باشد، این که می‌بینیم در کشورهای اروپایی و آمریکا مسلمانانی وجود دارند و از مظلومان جهام حمایت می‌کنند رویکرد مثبتی است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف تروریست‌ها و دشمنان اسلام و مسلمان‌ها این است که چهره اسلام را مخدوش کنند و به این ظلم ستیزی‌ها و جنایت‌ها دامن بزنند، این در حالی است که چهره اسلام چهره دوستی است؛ دشمن از نفوذ اسلام و گسترش اسلام هراس دارد، اما علیرغم همه توطئه‌ها و جنایات اسلام در دنیا رو به گسترش است.

رهبر در پایان گفت: پیشنهاد بنده این است که دولت جمهوری اسلامی، آزادگان مسلمان را دعوت کند و همایشی در کشورهای اسلامی به عنوان دفاع از حقوق مسلمان‌ها تشکیل دهد و اعتراض خود را نسبت به جنایات به مسلمانان بگویند؛ جمهوری اسلامی باید طلایه‌دار یک حرکت و نشست بین‌المللی شود و فریاد اعتراض کشورهای اسلامی را به گوش عالم برسانند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.