سرویس: اخبار شهرستان 17:38 - چهارشنبه 15 شهریور 1396

نماینده جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست اصفهان:

شهر ورزنه می تواند به عنوان نامزد اولین شهر تالابی کشور قرار گیرد

عظیم پور به نمایندگی از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست اصفهان گفت: آب رسانی به تالاب و جلوگیری از تخریب کوه سیاه از جمله کمک های مفید در زمینه کمک به اکوسیستم این منبع با ارزش بود.

به گزارش اصفهان شرق، عصر امروز دومین جلسه تهیه مستندات لازم برای کاندیداتوری شهر ورزنه به عنوان یکی از شهرهای تالابی کشور در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهر ورزنه برگزار شد.

در این کمیته نماینده جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ورزنه، نماینده جامعه محلی با عنوان انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی و همچنین رئیس سرمحیط بانی تالاب گاوخونی حضور داشتند.

خوشه عظیم پور در خصوص فرم مربوط به چگونگی تکمیل و مستند سازی مدارک لازم جهت کاندیداتوری شهر ورزنه به عنوان یک شهر تالابی مطالبی را بیان کرد.

نماینده جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست اصفهان گفت: آب رسانی به تالاب و جلوگیری از تخریب کوه سیاه از جمله کمک های مفید در زمینه کمک به اکوسیستم این منبع با ارزش بود.

وی با اشاره به اینکه شهر ورزنه در کمک به حفظ اکوسیستم تالاب بین المللی گاوخونی، کمک های خوبی انجام داده است، تصریح کرد: تهیه المان های شهری با عنوان تالاب و رودخانه مانند خیابان تالاب و المان پرنده حواصیل در یکی از میادین ساحلی، برگزاری همایش روز جهانی تالاب ها چندین سال پی در پی در کنار تالاب، تاریخی ترین شهر ایران با سابقه تمدنی ۵۰۰۰ ساله که نزدیکترین شهر حامی تالاب هستند و ثبت گاوخونی در کنوانسیون جهانی رامسر و موارد دیگر از جمله مواردی است که ورزنه می تواند نامزد اولین شهر تالابی کشور باشد.

رضا خلیلی دوستدار محیط زیست در این جلسه بیان کرد: علاقه مندانی که خواهان ثبت ورزنه به عنوان اولین شهر تالابی کشور هستند مستندات کتبی برای کاپ جهانی سیزدهم که در کشور امارات برگزار می شود ارسال خواهد شد، مطالب و عکس و یا فیلم تاریخی خود در مورد تالاب بین المللی گاوخونی را به آقای اصغر یوسفیان ارسال کنند.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.