سرویس: اجتماعی 16:09 - چهارشنبه 15 شهریور 1396

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:

نظارت بر فروش لوازم التحریر از امروز در اصفهان آغاز می‌شود

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: نظارت بر توزیع و عرضه لوازم التحریر از امروز در اصفهان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق، جواد محمدی فشارکی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید فروش لوازم التحریر در بازار آغاز شده است، بر همین اساس نظارت با ۱۵۹ نفر از بازرسان رسمی و افتخاری شروع شد.

وی بیان داشت: در راستای پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه بازگشایی مدارس به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت ها و برخورد با تخلفات احتمالی، نظارت بر رعایت نرخ‌های تعیین شده برای این کالاها در کنار جلوگیری از عرضه محصولات بی‌کیفیت و بدون استاندارد به عنوان مهم ترین برنامه‌ این طرح شکل گرفت.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه گران فروشی و عدم درج قیمت دو تخلف شایع در بازار کالاهای هدف در این طرح است، تاکید کرد: بازرسان اصناف استان در این بازرسی ها با گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تبلیغ خلاف واقع و  حراج غیر قانونی برخورد خواهد کرد.

حراج لوازم التحریر بدون دریافت مجوز تخلف است

وی با اشاره به افزایش تقاضا جهت برگزاری حراج و فروش فوق‌العاده در برخی از صنوف، گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرائی ماده ۸۴ قانون نظام صنفی، فروشندگان لوازم التحریر می توانند با دریافت مجوز از اتحادیه خود کالای خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی به فروش برسانند.

محمدی فشارکی افزود: همه صنوف متقاضی برگزاری حراج و فروش فوق‌العاده مکلفند مدارک لازم را همراه با درخواست کتبی و با ذکر تاریخ پیشنهادی برای برگزاری حراج یا فروش فوق‌العاده به اتحادیه مربوطه تسلیم و مجوز برگزاری حراج را دریافت کند در غیر این صورت و عدم دریافت مجوز حراج، تخلف محسوب شده و بازسان اصناف استان از این امر جلوگیری خواهند کرد.

وی اعلام کرد: بازرسان اصناف استان در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، ضمن پایش عرضه اقلام ضروری در بازار، با هرگونه تخلفات صنفی برخورد قانونی لازم را انجام می دهند و با تشکیل پرونده، متخلفان در هر صنف را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی می کنند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات گفت: شهروندان گرامی هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، موضوع را سریعا از طریق تلفن های ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ (مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان) به ستاد خبری و یا دایره رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی این مدیرت اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.