سرویس: اخبار شهرستان 03:32 - چهارشنبه 15 شهریور 1396

رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان:

انتظار کشاورزان، اجرای کامل مصوبات 9 ماده ای زاینده رود است/ مشکل جدی در ادامه ساماندهی مسیر رودخانه

محسنی عضو صنف کشاورزی استان اصفهان گفت: مرحله دوم طرح ساماندهی زاینده رود با مشکل جدی عدم اعتبار رو به رو است و این در حالی است که قسمت اول ساماندهی نیز با همکاری شبانه روزی کشاورزان محقق شد.

حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به برگزاری جلسه ای با کشاورزان شرق اصفهان و نمایندگان آب برها، گفت: سعی ما این بود که با برپایی جلسه ای، گزارش جامع و صریحی به کشاورزان شرق اصفهان از وضعیت آب و کشت و کار پاییزه بدهیم تا افرادی از بیرون از صنف، اطلاع نادرستی به کشاورز ندهند و جو را به هم بریزند.

رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان اظهار کرد: کشاورزان با آرامش و متانت باید کار را دنبال کنند زیرا همکاری کشاورزان شرق اصفهان در اکثر مراحل از ساماندهی رودخانه تا همکاری برای دریافت سهم آب رهاسازی شده؛ به خوبی مشهود بود.

وی با اشاره به زمان رهاسازی آب برای کشت پاییزه، افزود: وضعیت آب پشت سد مطلوب نیست ولی امیدواریم با بارش های پاییزه بتوان در حداقل زمان ممکن آب را در پاییزه دوم به زمین کشاورزان شرق اصفهان هدایت کنیم.

محسنی از همکاری کشاورزان با صنف ابراز رضایتمندی کامل کرد و گفت: کشاورزان در ساماندهی رودخانه، تفاهم در آب رهاسازی شده و همچنین توزیع مناسب و بدون دغدغه آب به خوبی با صنف کشاورزی همکاری داشتند و صنف پیرو برخی مشکلات کانال شمالی رودشت، قصد رفع مشکل از این کانال را دارد.

وی از مشکل ساماندهی رودخانه و نبود اعتبار سخن گفت و عنوان کرد: یک ریال اعتبار، توسط مسئولان کشوری در خصوص ساماندهی رودخانه داده نشده است و این در حالی است که ساماندهی رودخانه باید جزء اولویت های وزارت نیرو قرار گیرد.

رئیس هيئت مديره نظام صنفي شهرستان اصفهان در خصوص عدم اجرای کامل سند 9 ماده ای شورای عالی آب در خصوص زاینده رود خبر داد و تصریح کرد: برخی مسئولان در حالی از اجرای 70 درصدی مصوبه 9 ماده ای سخن می گویند که هنوز از بارگزاری جدید جلوگیری نشده و طرح بن بروجن هنوز به قوت خودش باقی است و این درحالی است که گزارش صنف چیزی غیر از اجرای 70 درصدی مصوبات را می گوید.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسانی که گزارش فعالیت ها در زمینه آب کشاورزی و بندهای 9 گانه مصوبات را به مسئولان بالا رتبه می دهند باید بدانند، کشاورزان به خوبی گزارش های خلاف واقعیت را درک کرده و با شنیدن صحبت های ضد و نقیض، موجبات عدم اعتماد کشاورزان به مسئولان را فراهم می کنند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.