سرویس: دین و اندیشه 16:52 - سه شنبه 14 شهریور 1396

آیت الله ناصری:

همه موجودات و اشیا از ولایت امیرالمومنین اطاعت می کنند/ مومنان برای مال دنیا به کسی ضرر نمی زنند

آیت الله ناصری، استاد برجسته اخلاق گفت: علت اینکه متقین، شر و ضرری برای دیگران ندارند، این است که حب دنیا نداشته و برای دنیا به کسی ضرر نمی زنند، چون می دانند که دنیا ارزشی ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله محمد علی ناصری پیش از ظهر امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در جمع اقشار مردم اظهار کرد: سوره حمد، سوره‌ای عجیب و دارای اسراری شگرف است.

وی بیان کرد:در روایت آمده است که اگر کسی این سوره را هفت بار بر مُرده بخواند و مرده زنده شود، تعجب نکند،استاد ما مرحوم آیت الله سید محمد کشمیری (قدس سره ) فرمودند، «من بالای سر حیوانات متعددی که مرده بودند، حمد خواندم و زنده شدند.

استاد برجسته اخلاق حوزه تصریح کرد: امام خمینی (قدس سره)  یک مقداری پرده از روی اسرار این سوره در تفسیرشان برداشتند؛ اما ادامه ندادند.

وی خاطرنشان کرد: ‍ در روایات آمده هر کاری که می‌خواهید انجام دهید «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم» بگویید، اگر در ابتدای کار، بِسْمِ اللهِ نگویی، این کار، میمون و مبارک و نتیجه بخش نیست.

آیت الله ناصری افزود:  برای مثال موقعی که می‌خواهید غذا بخورید، شیاطین یک طرف می‌آیند و ملائکه هم طرف دیگر می‌نشینند اگر «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم» گفتید، ملائکه به شیاطین می‌گویند: «دور شوید، شما حقی در این سفره ندارید» این‌ها دور می‌شوند و ملائکه با شما شراکت می‌کنند و خیر و برکت و رحمت و عافیت در آن سفره موجود است، اگر بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم نگفتید، ملائکه عقب می‌نشینند و شیاطین با شما شراکت می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع سوم با اهمیت مقام ولایت است، مقام ولایت، عجیب مقامی بوده، ما ولایت را نشناختیم و به عظمت ولایت پی نبردیم که درِ خانه حضرت حق چه آبرو و چه قدرتی دارند، حضرت اباعبدالله (ع) قسم جلاله می‌خورند و می‌فرمایند، خدا هیچ چیزی را نیافرید، مگر دستور داد که از ما اطاعت بکند.

استاد اخلاق اذعان کرد: اشیای عالم از اهل بیت (ع) که هیچ، از سلمان و از دوستان امیرالمؤمنین (ع)  هم اطاعت می‌کنند، اراده ولی، نافذ در جمیع موجودات است، هر کس به مقام ولایت برسد، اراده‌اش در جمادات و نبادات و حیوانات نافذ است.

‍ وی ابراز کرد: علت اینکه متقین، شر و ضرری برای دیگران ندارند، این است که حب دنیا ندارند و برای دنیا به کسی ضرر نمی زنند، چون می دانند که دنیا ارزش ندارد.

آیت الله ناصری بیان کرد:  پیغمبر اکرم (ص) درباره دنیا فرمودند، «الدنیا جیفه و طالبها کلاب» دنیا مانند یک مردار است؛ زمانی که حضرت آدم و حضرت حوا از بهشت خارج شدند و به دنیا آمدند، بوی دنیا به مشام آن‌ها خورد چهل روز از بوی تعفن آن، بیهوش بودند.

انتهای پیام/مباحث

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.