سرویس: اجتماعی 10:38 - شنبه 23 شهریور 1392

اولین گروه از زائران حج تمتع به مدینه منوره اعزام شدند

اولین گروه از زائران حج تمتع ۹۲ به مدینه منوره اعزام شدند و این گروه از زائران می‌توانند نماز صبح خود را در مدینه منوره اقامه کنند.

به گزارش اصفهان شرق ، مراسم بدرقه اولین گروه از زائران حج تمتع 92 با حضور حجت‌الاسلام و المسلین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین این سازمان برگزار شد.

در این مراسم همچنین رسولی‌نژاد رئیس فرودگاه‌های کشور، پهلوانی مدیرعامل سازمان هواپیمایی و سرهنگ مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور حضور داشتند.

اولین گروه زائران که شامل 246 نفر از زائران تهرانی بودند، به مدینه منوره اعزام شدند و از آنجایی که پروازها به شهر مدینه منوره صورت می‌گیرد، این زائران می‌توانند نماز صبح روز شنبه 23 شهریور را در سرزمین پیامبر(ص) اقامه کنند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بر اساس روایات زائرین حج از همان آغاز سفر میهمان خدا هستند و در ضیافت الله قرار می‌گیرند و از زمانی که برای سفر حج از خانه بیرون می آیند، گناهان آنها مانند برگ‌های پاییزی ریزش می‌کند.

وی افزود: در حدیث داریم اگر سه خصلت در زائر نباشد، مورد رحمت خداوند قرار نمی‌گیرد: تقوایی که وی را از گناه باز دارد، صبور بودن و خشمگین نشدن در این سفر نورانی و معاشرت صمیمانه و حسن خلق بگونه ای که سفر برای همه شیرین شود.

حجت الاسلام قاضی عسکر یادآور شد: زائران عزیز لازم است به توصیه هایی که در طول این سفر معنوی به آنها می شود، توجه کامل داشته و در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم با کمک هم حج آرام و مطلوبی در پیش داشته باشیم.

سرپرست حجاج ایرانی بیت الله الحرام خطاب به زائران ادامه داد: شما سفیران تشیع و انقلاب اسلامی هستید. همه جا اخلاق اسلامی را رعایت کنید و از فرصت پیش آمده در سفر حج بیشترین بهره جویی معنوی را داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانش ضمن تأکید بر احترام به مقررات کشور میزبان از زائرین خواست با مسلمانان سایر کشورها با صمیمیت و حسن خلق رفتار کنند.

سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت نیز در مراسم گفت: ستادهای عملیات حج در مکه و مدینه آمادگی کامل خود را برای پذیرایی از حجاج اعلام کرده اند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: در این سفر افراد مختلف با فرهنگ های گوناگون حضور پیدا می کنند. لازمه برگزاری یک حج واقعی، رفتار برادرانه و محبت آمیز با سایر مسلمانان است.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: زائران حج تمتع ، با زبان و عمل شان چهره واقعی نظام را به جهانیان نشان دهند.

اوحدی ضمن تشکر از کلیه دستگاه های همکار در اجرای عملیات حج ابراز امیدواری کرد: تلاش می کنیم تا حج امسال، حجی ابراهیمی در شأن زائر جمهوری اسلامی باشد.

در ادامه این مراسم زائران حج امسال با اهدای شاخه گل و آیین زیبای از زیر قرآن رد شدن توسط سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت به سفر معنوی حج اعزام شدند.

آغاز اعزام‌های حج امسال از امروز آغاز شد و مدت اقامت زائران در مکه مکرمه و مدینه منوره در مجموع 30 تا 36 روز است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.