سرویس: اجتماعی 08:00 - دوشنبه 13 شهریور 1396

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان:

۳۷ درصد از شهروندان اصفهانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: ۴۷ درصد از مردم ایران و ۳۷ درصد از شهروندان اصفهانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی ژیان‌پور در دهمین دوره آموزشی مسئولان و کارشناسان حوزه روابط عمومی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در شهر یک پدیده به عنوان توده معنا پیدا می‌کند و از این زمان می توان گفت شهر از نظر اجتماعی نیز غریبه و ماجراجویی را به رسمیت می‌شناسد.

وی  با اشاره به اینکه خدمات شهر پیش بینی پذیر است اما آدم‌های شهر پیش بینی ناپذیر هستند، تاکید کرد: نظمی که در شهر حاکم است مبتنی بر قوانین و قانون  است. اگر یک سازمان ارتباط یک تکنولوژری را بر مثابه یک رسانه برای برقراری ارتباط با جمع زیادی از مخاطبین بکار بگیرد با رویکرد جامعه رو به رو هستیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: ارتباط حد وسط به ارتباطی گفته می‌شود که تعداد مخاطبان آن بیش از یک نفر نیست.

ژیان پور با اشاره به چگونگی سبک زندگی رسانه‌ای در شهر اصفهان گفت: طبق نظرسنجی و بررسی‌های صورت گرفته ۸۲ درصد از شهروندان اصفهانی از موبایل استفاده می‌کنند و ۶۵ درصد شهروندان نیز به انواع اینترنت دسترسی دارند و ۴۳ درصد مردم در شبانه‌روز بیش از ۲ ساعت از زمان خود را تماشای تلویزیون اختصاص داده‌اند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان با تاکید بر اینکه نزدیک به ۹ درصد از مردم در شبانه روز بیش از ۲ ساعت زمان خود را صرف خواندن کتاب می‌کنند، ادامه داد: همچنین کمی بیش از ۲ درصد از شهروندان در شبانه روز بیش از ۲ ساعت وقت صرف مطالعه روزنامه می‌کنند.

وی با اشاره به مصرف رسانه‌ای مردم شهر اصفهان گفت: ۴۷ درصد از مردم ایران و ۳۷ درصد از شهروندان اصفهانی عضو شبکه‌های اجتماعی هستند همچنین نزدیک به ۳۸ درصد از مردم ایران عضو شبکه تلگرام و ۲۶ درصد از مردم ایران نیز عضو شبکه واتس آپ هستند.

ژیان پور با بیان اینکه ۱۷ درصد از مردم نیز عضو اینستاگرام هستند، تاکید کرد: همچنین ۱۱ درصد از شهروندان عضو فیسبوک هستند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.