سرویس: اقتصادی 15:05 - یکشنبه 12 شهریور 1396

معاون بازسازی بنیاد مسکن:

اعطای تسهیلات بلا عوض برای تخریب بافت فرسوده

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: روستائیان برای تخریب بافت فرسوده تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

به گزارش اصفهان شرق، عزیزالله مهدیان امروز در جلسه ساماندهی امور زیر بنایی شهرستان چادگان با اشاره به اینکه دربازدید های به عمل آمده نیمی از بافت روستایی ۶۳ روستای شهرستان چادگان فرسوده است، اظهار داشت: روستائیانی که اقدام به تخریب خانه ها و بافت های فرسوده خود کنند علاوه بر تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی با بهره ۵ درصد از ۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تخریب و آواربرداری هم برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان تنها استانی است که از تسهیلات ثبت زنجیره ای برای بازسازی بافت های روستایی استفاده نکرده است، گفت: استاندار اصفهان باید بانک های عامل را در راستای ارائه تسهیلات ثبت زنجیره ای وادار و هدایت کند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری، پنج میلیون و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۰ درصد در طرح بهسازی مسکن روستایی، مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای کشور وجود دارد، تصریح کرد: تمام این واحدها فرسوده نیست چراکه با مصالح با دوام ساخته‌شده‌اند اما چون ساخت آن‌ها به‌صورت غیر فنی بوده است، در برابر حوادث آسیب‌پذیر هستند.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.