سرویس: اجتماعی 13:15 - یکشنبه 12 شهریور 1396

دبیر پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع):

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) برگزار می‌شود

دبیر پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) گفت: پانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) از در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی دهقان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) اظهار داشت: دوره پانزدهم اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی 21 تا 24 شهریور در شهر اصفهان برگزار میشود.

دبیر اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) افزود: در این اجلاس بیش از هزار مداح از سراسر کشور در این اجلاس حضور داشته تا از 103 مداح که متوسط سن آنها 83 سال است، تجلیل به عمل بیاید.

دهقان با بیان اینکه در کنار این اجلاس بین‌المللی دو نشست علمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نخستین نشست در ارتباط با رفع خرافات در مورد سینه‌زنی و عزاداری سنتی و اصلاح شعر و نشست دوم در مورد ادیان آسمانی بوده که نمایندگانی از کلیمی‌ها، مسیحی‌ها، زرتشتی‌ها و ارامنه حضور دارند.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه در سالن کوثر شهر اصفهان برگزار میشود، تصریح کرد: مراسم افتتاحیه روز 22 شهریور و مراسم اختتامیه نیز روز 23 در مسجد جامع اصفهان با حضور 15 هزار نفر از مردم این شهر برگزار می‌شود.

دبیر اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع) ابراز داشت: یکی از مراسمات ویژه تقدیم پرچم حضرت ابوالفضل (ع) به آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر (ع) است که با حضور باشکوه مردم کاشان برگزار می‌شود.

دهقان با بیان اینکه 60 مهمان خارجی از 32 کشور جهان در این اجلاس حضور دارند، بیان کرد: هر سال به برگزار کننده سال بعد پرچم امام حسین (ع) تقدیم می‌شود در حالی که سال آینده اجلاس در لرستان برگزار شده و لذا استاندار لرستان با حضور در اصفهان این پرچم را دریافت و برنامه‌ریزی‌ها به جهت برگزاری اجلاس شانزدهم آغاز می‌شود.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.