سرویس: سیاسی 11:12 - یکشنبه 12 شهریور 1396

آیت‌الله صدیقی:

آخوندی که به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشد سکولار است/شهید حججی 25 ساله با همسر قهرمانش دنیا را تکان دادند

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هنوز دولت اسلامی نداریم و آمریکا هم تلاش خواهد کرد که دولت اسلامی تشکیل نشود، آخوند اگر بگوید کاری به بهشت و جهنم مردم نداریم، یعنی معتقد است دین محدود به مسجد و نماز و روزه است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله کاظم صدیقی شامگاه شنبه در مراسم جشن غدیر در مجموعه رضوان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در دهه ولایت اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم دیشب نماز مغرب و عشا را در حرم مطهر امام حسین(ع) خواندیم و شب را در حرم امام علی(ع) گذراندیم و امشب هم در مجلس امیرالمؤمنین(ع) حضور داریم در ارتباط با دهه ولایت که از ابتکارات بسیار خداپسند و نقش‌آفرین و ضروری این زمان است.

وی با اشاره به مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه‌ مقاومت، افزود: خداراشکر رزمندگان ما در میدان‌های رزم در حال تهاجم به نفاق و کفر در خارج از مرزها هستند و از حریم اهل‌بیت دفاع می‌کنند و در بیرون از خانه به استقبال دشمن رفته‌اند.

*خناسان مدافعان حرم را تخریب می‌کنند

امام‌ جمعه موقت تهران ادامه داد: سه ضرورت برای حضور در جبهه‌های مقاومت داریم، در قرآن کریم خدا به مؤمنین دستور می‌دهد که در 2 جهاد، یکی جنگ و جهاد در راه خدا و دین و برای دفاع از دین و یکی در جبهه دفاع از مظلوم حضور داشته باشید، پیامبر فرمودند مسلمانی که صدای مظلومیت کسی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست، این وسوسه خناسان است که مدافعان حرم را تخریب می‌کند، مدافعان حرم خودشان حرم شدند و حرم تبلیغ‌کننده آن‌هاست.

وی در ادامه در تکمیل حدیث پیامبر(ص) به بیان روایتی از امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و عنوان کرد: حضرت علی(ع)  فرمودند مظلوم چه مسلمان و چه غیرمسلمان باشد همیشه کمک‌حال مظلوم باشید، انقلاب متعلق به حضرت علی(ع) است، حضرت علی(ع) می‌فرماید هرکس در خانه‌اش نشست و دشمن به خانه‌اش هجوم آورد و آن موقع خواست دفاع کند ذلیل می‌شود، دشمن را همیشه باید در بیرون از مرزها تعقیب کرد.

*قوی شدن را باید تا جایی ادامه دهیم که کسی جرأت جنگ با ما را نداشته باشد

صدیقی تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید در برابر دشمنان نیرو و تدارک ببینید، آنچه در توان دارید و با همه وجود خود قدرتمند شوید و این قوی شدن را تا جایی ادامه دهید که دشمن مرعوب شود و جرأت جنگ با شما را نداشته باشد، آن‌قدر باید قوی شویم که شیطان بزرگ و شیاطین روزگار جرأت جنگ با ما را نداشته باشند و از ما بترسند.

وی با بیان این‌که مجالس اهل‌بیت جبهه جنگ نرم است، خاطرنشان کرد: مجالس اهل‌بیت هم جبهه جنگ است اما جبهه جنگ نرم و جنگ فرهنگی است، مبنای جبهه نظامی قدرتمندی در جبهه جنگ نرم است، وقتی عقیده قوی شد و جوانان ما مانند حضرت قاسم مرگ را از شهد عسل شیرین‌تر دانستند پیروزی در جبهه نظامی محقق نیز می‌شود.

*دین مساوی با عشق است

امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به کلام امام خمینی(ره) گفت: امام فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، اگر این مجالس اهل‌بیت نبود امثال شهید حججی‌ها نبودند، مردم شهیدپرور اصفهان از لحاظ کثرت و کیفیت شهدا حجت مردم ایران هستند، شهید خرازی و میثمی و کاظمی و شهید حججی نمونه‌ای از این کیفیت است.

وی اضافه کرد: خداوند به خون بعضی از شهدا چنان کیفیتی می‌دهد که جاری شدن آن دنیا را تکان می‌دهد، اگر شهید حججی در مجالس اهل‌بیت نبود چنین پروازی هم نداشت، مجالس اهل‌بیت پایگاه‌های عروج شهداست، دهه ولایت حقیقت دین است، دین مساوی با عشق است، دین بدون عشق مانند انسان بی‌رمق و بی‌خون است، عشق برای اطاعت است و به انسان جلا، قدرت، انرژی، پویایی و بالندگی می‌دهد.

*آخوندی که به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشد سکولار است

صدیقی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ثمره و میوه رسالت و نبوت نماز و روزه و علم نیست، بلکه فقط عشق به 14 معصوم و نواب آن‌هاست، کسی که به امام حسین(ع) عاشق است به گریه‌کنان و غلام سیاه امام حسین(ع) هم عاشق است.

وی علت شهادت حضرت علی(ع) را سیاست و حکومت حضرت دانست و اظهار کرد: علی(ع) را به خاطر سیاستش و حکومتش شهید کردند، امام حسین(ع) را برای حکومت کشتند چراکه از آمدن حکومت اسلامی می‌ترسند، مقام معظم رهبری فرمودند هنوز دولت اسلامی نداریم و آمریکا هم تلاش خواهد کرد که دولت اسلامی تشکیل نشود، اگر آخوند بگوید کاری به بهشت و جهنم مردم نداریم یعنی این‌که اسلامی نیست، یعنی معتقد است دین محدود به مسجد و نماز و روزه است.

*هر کس حزب‌الله نباشد حزب شیطان است

امام‌ جمعه موقت تهران در تشریح تفاوت بین سکولار و اسلام‌گرا تصریح کرد: شما نمی‌دانید اگر یک دولت اسلامی کنار ولی‌فقیه بود، موشک‌ها و ماهواره‌ها و هسته‌ای ما به کجا می‌رسید، شهید طهرانی مقدم چنان‌ قدرتی به ما داد که غزه و لبنان نیز از آن منتفع هستند، امروز دنیا فکر می‌کند با بی‌حجابی و کنسرت‌های مختلط فضای جامعه را عوض کرده‌اند اما یک شهید حججی 25 ساله با آن همسر قهرمانش دنیا را تکان می‌دهند.

وی تأثیر حرکت شهید حججی را حاصل نبوت پیامبر دانست و خاطرنشان کرد: اگر محبت ما صادق و راست باشد باید اطاعت از خدا، پیامبر و اولوالأمر داشته باشیم، خدا اول ولایت را معرفی می‌کند و کسانی که مطیع ولایت هستند را به‌ عنوان حزب‌الله معرفی می‌کند، هر کس حزب‌الله نباشد حزب شیطان است.

*سیاست انگلیسی در زمان تبلیغات به مردم دروغ می‌گوید

صدیقی ادامه داد: خدا می‌فرماید تنها خدا و پیامبرش و کسانی که ایمان‌ دارند و نماز را اقامه می‌کنند و در حال رکوع زکات می‌دهند ولی امر شما هستند، نماز ستون دین است و آن‌ کسی که این ستون را اقامه می‌کند امیرالمؤمنین است، امیرالمؤمنین در عین رسیدن به خدا به فکر فقراست، نمازش عین حمایت از فقراست و به دنبال رفع بیکاری است، حضرت به فکر رفاه و استخر خودش نیست.

وی سیاست را عین دیانت دانست و گفت: دین ما که عین سیاست است به معنای پدرسوختگی نیست، پدرسوختگی روش انگلیسی‌هاست که در زمان تبلیغات دروغ می‌گویند، معاویه هم دروغ گفت و به حکومت رسید، خدا می‌فرماید حاکمی که انتخاب می‌کنید باید خدادوست و خداترس باشد، دین است که دارالایتام‌ها و خیریه‌ها و موقوفات را می‌آورد، کمک به جنگ‌ها از زیورآلات خانم‌ها و از قلک بچه‌های شماست و دین باعث این انفاق‌هاست.

امام‌ جمعه موقت تهران در ادامه افزود: ولی و حاکم مردم باید از یک‌ طرف ارتباطش با خدا و اهل‌بیت حفظ شود، حاکم خداترس اشک و خلوت شبانه دارد، حاکم باید درد فقرا و بیکارها را داشته باشد، خلق ارزششان به ولایت است، کنار ولایت ما ارزش پیدا می‌کنیم، اگر ولایت نباشد نماز هم درست نیست، کسی که ولایت ندارد کارهایش قبله ندارد.

*کسی که ولایت را قبول ندارد توبه‌اش پذیرفته نمی‌شود

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: خدای متعال خلیفه را روی زمین قرار داد تا کارهای همه موجودات قبله پیدا کند، نفی سکولاریسم از اول خلقت بوده است، شیطان 6 هزار سال عبادت کرد اما سر ولایت شیطان شد، فرد بی‌ولایت توبه نخواهد کرد، کسی که جلوی ولی خود می‌ایستد شیطان است و عناد دارد، رباخوار و شراب‌خوار می‌تواند توبه کند اما کسی که ولایت را قبول نمی‌کند نمی‌تواند توبه کند چراکه خود را بزرگ‌تر می‌بیند.

صدیقی در پایان گفت: شکست شیطان در مسأله حاکمیت خداوند است، نماز و روزه و احسان انسان را مغرور می‌کند اما اطاعت از ولی او را فروتن می‌کند، ولی‌فقیه مسأله‌گو نیست بلکه حاکم است، امام صادق می‌فرماید اگر کسی با مرجع تقلید مخالفت کرد با امام زمان خودش جنگ کرده است، مقابله با ولی‌فقیه محاربه با امام زمان است و لعنت ابدی مصیبش می‌شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.