اصفهان شرق

مسؤولان عدالت‌محوری و مبارزه با دشمن را سرلوحه عمل خود قرار دهند/ قانون دفاع از محرومان مدنظر قرار گیرد

کدخبر: 143315
1396/06/11 در ساعت 15:07

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در رابطه با اینکه دولت تراز انقلاب اسلامی در اندیشه امام و مقام معظم رهبری چه دولتی است، اظهار داشت: رأی ملت باید دارای ویژگی‌های لازم باشد، مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ رئیس جمهور نکات مهمی را فرمودند که اینکه همه مسؤولان خدا و روز قیامت را مدنظر داشته و قیامت را نیز باور داشته باشند، از جمله نکات مهم آن بود.

وی افزود: مسؤولان جمهوری اسلامی باید برای حاکمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی تلاش کنند، برای خدمت به محرومان فعال باشند و در مقابل دشمن ایستادگی و صلابت انقلابی داشته باشند و در مجموع پایبند به اصول انقلاب و ارزش‌های آن در جهت وحدت ملی باشند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مسؤولان لازم است قانون دفاع از ارزش‌های اسلامی و دفاع از محرومان را مدنظر داشته باشند، اگر چنین باشد نظام با همین اصول و ارزش‌ها شکل می‌گیرد، تفرقه و بی‌عدالتی در کشور به وجود نمی‌آید، از سوءاستفاده‌ها جلوگیری شده و دشمن هم گستاخ نمی‌شود.

وی تصریح کرد: عناوینی که بیان شد مواردی است که امیرالمؤمنین(ع ) در نامه‌ای به مالک اشتر به عنوان حاکم کشور مصر بیان کرده بودند و در منشور سیاسی امیرالمؤمنین دقیقا این نکات رامی‌بینیم؛ حضرت علی(ع) در این نامه خطاب به مالک اشتر آورده بودند که مراقب اطرافیانت باش که در امور و کارها سوءاستفاده نکنند، به همه اقشار مردم توجه کن و تقوای الهی را در کارهایت مدنظر داشته باش.

رهبر خاطرنشان کرد: بنابراین حکومت اسلامی با روح انقلابی و خدمت‌گذاری شکل خواهد گرفت و به خصوص توجه به اقشار محروم جامعه و تلاش برای وحدت ملی مدنظر خواهد بود و این‌گونه نخواهیم گذاشت یک سری افراد حکومت را به نفع خودشان مصادره کنند.

وی در پایان گفت: عمل به مواردی که بیان شد شامل همه مسؤولان است که هم در منشور سیاسی امیرالمؤنمین بیان شده و هم در قانون اساسی و هم در حکم تنفیذ ریاست جمهوری این نکات بیان شده است، پس در نتیجه موظف هستند به آن عمل کنند.

انتهای پیام/فارس