سرویس: اخبار شهرستان 12:52 - جمعه 10 شهریور 1396

امام جمعه موقت شهر ورزنه:

بزرگی به این است که خود را به خدا وابسته و از آن خدا بدانید

حجت الاسلام باقری گفت: بزرگی به این است که خود را به خدا وابسته و خود را از آن خدا بدانید چرا که حضرت ابراهیم وقتی در راه مبارزه با شرک خواستند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه موقت شهر ورزنه، صبح امروز در جمع نمازگزاران عید قربان در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: هر قطره از خون قربانی که بر زمین می ریزد گناهان شخص قربانی کننده آمرزیده می شود و فلسفه قربانی این است که در این روز توجه به نیازمندان و فقرا شود.

حجت الاسلام احمد باقری به مسئله بسیار مهم حج  اشاره و افزود: حج یک مسئله بسیار بزرگی برای جهان اسلام است که مسلمانان با همدلی و وحدت در یک نقطه جمع می شوند و اعمال خود را انجام می دهند.

خطیب نماز عید قربان به بزرگی و عظمت کار حضرت ابراهیم اشاره و تصریح کرد: خداوند برای حضرت ابراهیم(ع) اهمیت بسیار زیادی قائل شده است و او را به تنهایی یک امت می شمارد او در منطقه ای زندگی می کرد که همه بت پرست بودند و حتی اقوام نزدیک خود نیز بت پرست و به دست خود بت می ساختند و به فروش می رساندند ولی ابراهیم پیامبر در برابر بت پرست ها و جهالت آنها ایستادگی می کرد و بدانیم که اگر انسان از رهبران الهی جدا شود و پشت به خدا کند به جایی می رسد که خدای خود را با دست خود می سازد و به فروش می رساند.

وی به  مطیع بودن و طرفدار حق بودن حضرت ابراهیم  اشاره و بیان کرد: ابراهیم پیامبر انسانی مطیع، فرمانبردار، طرفدار حق و شکر گزار نعمت های خدا بود و خدا هم او را هدایت کرد و به او حسنه عطا فرمود؛ امروز در دنیا نام او را به بزرگی و عظمت یاد می کنند و همه ادیان ابراهیم(ع) را از خود می دانند ولی خداوند متعال ابراهیم را یک انسان مسلم و مسلمان معرفی می کند که سراسر وجودش مطیع خدا بود و فقط و فقط خدا را می دید.

خطیب موقت نماز جمعه در ادامه افزود: بزرگی به این است که خود را به خدا وابسته و خود را از آن خدا بدانید چرا که حضرت ابراهیم وقتی در راه مبارزه با شرک خواستند.

وی به پست و مقام های در دنیا اشاره و بیان کرد: همه پست ها و مقام ها و وزارت ها در خانه خداست و بقیه جز آب حسرتی بیش نیست؛ ابراهیم اسماعیل خود را برای قربانی به درگاه خدا آماده کرد؛ شهید محسن حججی وقتی اسیر دشمن می شود چنان با شجاعت در مقابل دشمن می ایستد بدون اینکه ترسی داشته باشد چرا که راه خود را برای خدا و رضای خدا انتخاب کرده است و از مرگ در راه خدا ترسی ندارد.

حجت الاسلام باقری در خطبه دوم نماز عید قربان به ظلم و ستم ها در عالم اسلام اشاره و اظهار کرد: امروز در عالم اسلام ظلم و ستم و تعدی بی داد می کند؛ اسلامی که دین رحمت، خیر و برکت و برادری است و همه خوبی ها در دین اسلام است و خداوند متعال ما را امر به رسیدن به داد مسلمانان کرده است که اگر صدای مظلومی بلند شد به فریاد او برسیم.

حجت الاسلام باقری به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج اشاره و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به حج اسلام  به وحدت و یکپارچگی مسلمانان در رسیدن و غلبه بر دشمنان اسلام تاکید کردند و همه مسلمانان را به وحدت دعوت کردند که جز وحدت مسلمانان راهی برای برون رفت از این مشکلات عالم اسلام وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه ضمن تقدیر از شهردار سابق و شورای دوره چهارم بیان کرد: وظیفه همه شهروندان این است که از زحمات و تلاش های خادمان خود تشکر کنند و تشکر از مخلوق همان تشکر از خالق متعال است و بر خود وظیفه می دانم از طرف خود و همه شهروندان ورزنه از تلاش های شهردار سابق جناب آقای مهندس فروزان و همچنین اعضای شورای دوره چهارم به خاطر پیگیری هایی که انجام دادند تشکر و قدر دانی نماییم.

حجت الاسلام باقری ضمن تبریک به اعضای شورای دوره پنجم تصریح کرد:بار سنگینی را بر عهده گرفته اید و باید با جدیت تمام تلاش کنید برای آبادانی شهر وخود را و وقت خود را وقف مردم وپیگیری مشکلات آنها خصوصا جوانان قرار دهید.

خطیب نماز عید قربان به مشکل مسکن در شهر ورزنه اشاره واظهار داشت: یکی از مشکلاتی بسیار مهمی که وجود دارد ودغدغه همه مردم می باشد وضعیت مسکن می باشد که این نبود مسکن معزل بسیار بزرگ وسدی برای جوانان شده است که در ازدواج این عزیزان هم تاثیر به سزایی گذاشته است وبایدمسئولین وخصوصا نمایندگان مجلس پیگیر این مسئله باشند ودر واگذاری زمین جهت ساخت وساز مسکن به جوانان تدبیری بیندیشند.

حجت الاسلام باقری به مسئله اشتغال جوانان اشاره وبیان داشت: دولت قول داده است که اشتغال ایجاد کند وباید تمام همت خود را در مسئله اشتغال ورفع تورم وبیکاری بکار بگیرد و دراین کار به جد تلاش نمایند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.