سرویس: جهادومقاومت 14:10 - جمعه 10 شهریور 1396

همسر شهید شفیعی:

ادامه دادن راه شهدا بهترین تسکین قلب خانواده آنها/ موفقیت دشمن در «فضای مجازی» مشهود است

همسر شهید مدافع حرم، محمود شفیعی تاکید کرد: ادامه دادن راه و مسیر شهدا، بهترین تسکین دهنده قلب داغدار خانواده های شهدا است.

به گزارش اصفهان شرق، رقیه طاووسی در رابطه با کارهای لازم برای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: نظرهای زیادی در مورد نحوه تربیت جوانان انقلابی و ولایی و ایجاد روحیه انقلابی در جوانان وجود دارد اما به نظر می رسد، مهم ترین عامل افزایش بصیرت و ولایت مداری در جوانان است.

دشمن از نقطه ای وارد می شود که ما ضعف داریم
همسر شهید مدافع حرم محمود شفیعی با بیان اینکه در زمینه های فرهنگی کار زیادی انجام نمی شود، تصریح کرد: دشمن همیشه از نقطه ای وارد می شود که می داند ما ضعف و کم کاری داریم؛ دشمن نقاط ضعف ما را شناخته است و از آن طریق وارد می شود.

دشمن در فضای مجازی موفق بوده است
وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از نقاطی است که دشمن از آن طریق نفوذ کرده و متاسفانه تاکنون موفق شده است، خاطرنشان کرد: هر وقت ما کم کاری کنیم، دشمن بیشتر کار می کند و موفق می شود.

طاووسی ادامه داد: زمانی که با جوانان بیشتر کار کنیم، با آن ها ارتباط برقرار کنیم، موفق می شویم.

لزوم استفاده از ایده های نسل جوان در روحیه انقلابی گری
همسر شهید مدافع حرم محمود شفیعی با اشاره به لزوم استفاده از ایده ها و نظرات جوانان، خاطرنشان کرد: خود جوانان می توانند در مورد چگونگی افزایش روحیه انقلابی و ولایت پذیری در بین هم سالان خود ایده و نظر بدهند و فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه جای کار زیاد است، اظهار کرد: مقام مظم رهبری در صحبت های خود در بین جوانان، روحیه انقلابی و بصیرت کافی را ابزارهای لازم برای رسیدن به تربیت جوانان انقلابی دانستند.

نیاز فضای داخلی کشور به مدافعان حریم ولایت
طاووسی با بیان اینکه نه تنها در زمینه مدافعان حرم، بلکه در خود ایران نیز نیاز به جوانان مدافعان حریم ولایت داریم، تصریح کرد: به نظر من استفاده از شهید مدافع حرم حرم اشتباه است و ما باید از لفظ شهید مدافع حریم ولایت استفاده کنیم.

به گفته وی، کسی به سوریه نرفته که تنها از حرم حضرت زینب (س) دفاع کند، بلکه برای دفاع از ولایت و حریم ولایت به نبرد حق علیه باطل رفته و می روند.

توصیه شهید شفیع به رعایت حجاب توسط بانوان
همسر شهید مدافع حرم محمود شفیعی با اشاره به وصایای شهدا و وصیت همسر خود، گفت: همسرم در وصیت نامه خود از لزوم حجاب بانوان صحبت می کند و می گوید که خواهرم دشمن از سیاهی چادر تو از سرخی خون من بیشتر می ترسد، پس با چادرت مدافع باش.

مدافع حرم بودن تنها به اسلحه دردست گرفتن نیست
وی با بیان اینکه دفاع از حریم تنها به اسلحه در دست گرفتن نیست، خطاب به بانوانی که به دفاع از حرم حضرت زینب(س) علاقه دارند، گفت: حضرت زینب(س) می گویند چادرت را حفظ کن و این حفظ چادر ارادت قلبی به ایشان است.

چادر باید به عنوان یک اعتقاد باید رواج داده شود
طاووسی در پاسخ به شبهه های مطرح شده در این رابطه که چادر در جامعه اجبار شده است، اظهار کرد: چادر یک اعتقاد است و زمانی که ما آن را به صورت اعتقادی در بین جوانان رواج دهیم موفق خواهیم بود.

همسر شهید مدافع حرم محمود شفیعیف با اشاره به قسمت دیگیری از وصیت نامه همسر خود، تاکید کرد: همسرم در وصیت نامه خود بر حجاب مردان نیز تاکید کرده و گفته اند که تحریک و تهدید جدی دشمن بر حجاب و نگاه دشمنان است.

حجاب تنها مختص بانوان نیست
وی با بیان اینکه حجاب تنها مختص بانوان نیست، عنوان کرد: بسیاری از حالات روحی متعالی شهدا به این دلیل است که آن ها نگاه خود را حفظ می کردند؛ شهدا راحت از هوا و هوس خود و خواهش های نفسانی خود می گذرند تا بتوانند رشد کنند.

طاووسی ادامه داد: زمانی که انسان نتواند از این هواها بگذرد، نمی تواند به اهداف والای شهدا که مهم ترین آن ها رسیدن به معبود است، برسد.

مردم به زدن بنر و عکس برای شهدا اکتفا نکنند
وی در توصیه به افرادی که از اقدامات شجاعانه شهدا متاثر شده اند، گفت: به نظرم دغدغه جوانان و مردم ایران به اینکه یک عکس یا بنری از شهدا باشد مکتفی نشود، شهدا به این جور مسائل واقعا نیاز ندارند.

شهید عزادار نمی خواهد، رهرو می خواهد
همسر شهید مدافع حرم محمود شفیعی با بیان اینکه همسرم در آخرین قسمت وصیت خود نوشته است که شهید عزاردار نمی خواهد، رهرو می خواهد، خاطرنشان کرد: باید اهداف شهدا را برای خود مشخص کنیم و تلاش ها و مسیرهایی که برای رسیدن به این اهداف انجام داده و رفته اند را نیز فرار بگیریم تا بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

ادامه دادن راه شهدا بهترین تسکین قلب داغدار خانواده های آن ها است
طاووسی تاکید کرد: ادامه دادن راه و مسیر شهدا، بهترین تسکین دهنده قلب داغدار خانواده های شهدا است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.