سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:31 - سه شنبه 20 اسفند 1392

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

رسانه‌ها نباید متکی به رویدادها باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رسانه‌ها نباید متکی به رویدادها باشند.

به گزارش اصفهان شرق:  حجت‌الاسلام محمد قطبی امشب در نخستین جشنواره خبرنگار پرسشگر با بیان اینکه در حوزه اجرایی و یا ستادی یک مجموعه وقتی می‌خواهند محتوایی را دریافت کنند، با سئوال چه خبر محتوای خود را بازگو می‌‌کنند، اظهار داشت: خبرنگاران باید علاوه بر کسب خبر به دنبال لایه‌های بعدی  و زیرین مطالبات و پرسشگری بروند.

وی با اشاره به اینکه انعکاس اخبار در رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در همایش‌ها،نکوداشت‌ها،حوادث آغاز حرکت پرسشگرانه است، افزود: رسانه‌ها نباید متکی به رویدادها و بر پایه رویدادها سوار باشند،بلکه باید تعادل در رسانه‌ها را حفظ کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: روزنامه‌نگار کسی است که از یک خبر و اتفاق سرآغاز حرکتی جدید را تحلیل محتوا ‌کند و لایه‌های مختلف آن را باز و کنار هم چیده و نقد کند.

وی ادامه داد: این چنین است که وقتی خبر و نگارش در کنار هم قرار بگرد توازن محتوایی کامل می‌شود.

قطبی ابراز داشت: روزنامه‌نگاری یک تخصص است آما سر آغاز آن خبر و کسی که به دنبال خبر و پرسشگری و کاوشگری می‌رود خبرنگار است که سعی می‌کند چیزی که برای مردم به واسطه بی‌‌اطلاعی پوشیده است را منتشر کند.

وی تأکید کرد: این سرآغاز تحلیل خبر است و کسی که تحلیل می‌کند می‌تواند در آینده راهبرد ارائه  و جریان‌سازی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: خبرنگاران باید با دقت و تامل به دنبال پیشینه، تاریخ و حتی گذشته و گاهی مرجع آینده باشند تا بتوانند اتفاقی را رقم بزنند.

وی اضافه کرد: خبرنگار با حضور در درون جلسات دیوارهای نفوذ را می‌شکند و  این امر  را تبدیل به جریان‌سازی می‌کند که گاهی در آینده به عنوان بخشی از تاریخ از آن یاد می‌شود و خبرنگار پرسشگر گاه از وقایع پشتیبانی و گاه سئوال را به آینده معطوف می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان پرسشگری بیدار شدن لایحه‌های پنهان یک قضیه است، «چیست،چرا و چگونه» را سه سئوال اصلی در امر مطالبه‌گری و پرسشگری عنوان کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.