سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:26 - سه شنبه 20 اسفند 1392

بانوی شیمیایی جنگ تحمیلی خواستار دیدار با اشتون شد

امینه وهاب‌زاده جانباز ۷۰ درصد شیمیایی جنگ تحمیلی خواستار دیدار با کاترین اشتون و بیان مواردی درباره مسائل مربوط به حقوق بشر شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، امینه وهاب زاده از بانوان شیمیایی جنگ تحمیلی خواستار دیدار با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شد.

این جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی که سالهاست از اثرات ناشی از سلاح های شیمیایی استفاده شده توسط رژیم بعث در جنگ رنج می برند از اشتون خواست تا قبل از عزیمت به اروپا در ملاقاتی سخنان وی را بشنود.

این بانوی جانباز درباره هدف این ملاقات گفت: هدفم از این ملاقات تشریح وضیعت خود پس از تحمل سالها رنج و پیگیری علت اهدای سلاح های شیمیایی به صدام توسط آلمان و برخی کشورهای اروپایی است.

وهاب زاده با بیان اینکه مطالبه وی در حوزه حقوق بشر است از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواست تا از نزدیک بتواند موارد خود را با او در میان بگذارد و شکایت خود را بعنوان زنی که برای دفاع از کشورش بواسطه سلاح های اروپایی دچار عارضه شیمیایی شده به وی اعلام کند.

این بانوی جانباز گفت: بدلیل اینکه شنیدم مسئول سیاست خارجی اروپا علاقه‌مند به مباحث حقوق بشر است و اعلام کرده این موارد برای او مهم است ملاقات و شنیدن سخنان قربانیان استفاده از سلاح های غیر متعارف که توسط اعضای این اتحادیه در اختیار صدام قرار داده شده می تواند یکی از دستاوردهای سفر وی به ایران باشد.

وی گفت: سالها پیش دوستان سیاسی خانم اشتون به صدام سلاح شیمیایی دادند تا او از این سلاح ها برای تعدی بیشتر به ایران استفاده کند و حالا او می تواند بیاید و از نزدیک نتیجه حقوق بشر غربی را ببیند.

امینه وهاب زاده امدادگر جانباز 70 درصد شیمیایی که بعنوان امدادگر وارد خط مقدم جبهه ها شد و در سال های جبهه و جنگ بخاطر تسلط به زبان عربی در بعضی از عملیات های شناسایی برون مرزی، بعضی از فرماندهان همچون شهید همت را همراهی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.