سرویس: اخبار شهرستان 13:47 - پنجشنبه 09 شهریور 1396

مسئول بسیج سازندگی حوزه بسیج جرقویه علیا:

طرح مه پاشی برای مبارزه با بیماری سالک در جرقویه علیا/تصاویر

احمدی گفت: طرح مبارزه با بیماری سالک از روش مه پاشی در روستاهای دستجرد و کمال آباد با همکاری بسیج سازندگی حوزه بسیج امام محمد باقر(ع) و شبکه بهداشت و درمان شماره دو اصفهان در حال انجام است.

به گزارش اصفهان شرق، طرح مبارزه با بیماری سالک از روش مه پاشی در روستاهای دستجرد و کمال آباد با همکاری بسیج سازندگی حوزه بسیج امام محمد باقر(ع) و شبکه بهداشت و درمان شماره دو  اصفهان در حال انجام است.

احمدی گفت: برای مبارزه با بیماری سالک در جرقویه علیا دو مرحله لانه کوبی و گذاشتن طعمه انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی حوزه پنج بسیج جرقویه علیا ادامه داد: برای اطمینان و ریشه کنی این بیماری هزینه بر، باید عامل انتقال بیماری را از بین برد و به همین منظور در این مرحله از روش مه پاشی استفاده شد.

وی در ادامه با اشاره به حساسیت این مرحله تصریح کرد: با توجه به این که عامل انتقال بیماری، پشه خاکی آلوده بوده و فعالیت این موجود در نزدیکی غروب آفتاب و شب بیشتر است، ما نیز مه پاشی را در عصر یا شب انجام می دهیم.

احمدی با اشاره به ترکیب استفاده شده در این روش خاطر نشان کرد: در روش مه پاشی از سم دلتامترین به اضافه گازوئیل استفاده می شود و دود حاصل از آن تا دو روز باعث از بین رفتن و دور شدن پشه خاکی می شود.

مسئول بسیج سازندگی حوزه پنج بسیج جرقویه علیا با اشاره به مکان هایی که باید مه پاشی انجام شود، اظهار کرد: معمولاً پشه خاکی در نزدیکی جایگاه دام ها، مخروبه ها، نخاله های ساختمانی، اطراف برکه ها و چشمه ها زندگی می کند و ما باید در این محل ها مه پاشی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.