سرویس: اقتصادی 10:45 - چهارشنبه 08 شهریور 1396

وزیر صنعت در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر:

‌صنایع پایین دستی را توسعه می‌دهیم‌/حل مشکلات ‌اشتغال ‌سرمایه‌گذاری و تلاش می‌خواهد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مشکلات امروز اشتغال است، حل این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتر است، باید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داشته باشیم.

به گزارش اصفهان شرق، محمد شریعتمداری سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهید مدافع حرم محسن حججی در مسجد مصلای اصفهان اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوهای شریفی هستند که خاطرات بسیار زیبایی را از زندگی این شهیدان به یاد داریم.

وی افزود: دولت شهید باهنر و شهید رجایی زمان کوتاهی بود اما سجایای اخلاقی این 2 بزرگوار در کار و عمل سبب شد تا نام این 2 شهید در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تا ابد جاودان بماند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کتابی از بیانات رهبر معظم انقلاب تهیه شده و در آن مسائل اخلاقی که مدیران باید رعایت کنند مطرح شده است، این ویژگی‌ها در رفتار شهیدان باهنر و رجایی وجود داشت.

وی با اشاره به 3 عنصر مهم در رفتار این دو شهید گفت: نکته نخست پرهیزکاری و تقوا و نکته دیگر نظم و انضباط بود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: تقوا و نظم باید در زندگی روزمره وجود داشته باشد تا در مسیر تعالی قرار گیریم، همچنین باید به امور عرفی در زندگی توجه داشت، شهید رجایی همواره در تلاش بود تا احترام مردم را نگاه دارد، به یاد نداشتم که ایشان در زمان مراجعه مردم با بی‌حوصلگی پاسخ آنها را داده باشد.

وی با بیان اینکه شهید رجایی سعی بر این داشت تا به همه مراجعه کنندگان با رویی گشاده پاسخ دهد، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی باید خدا را شاکر باشند که در جایگاهی قرار گرفته‌اند که مردم با امید، به آن‌ها مراجعه می‌کنند، این حداقل کاری است که در هر رده از مسئولیت می‌توانیم انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: روزی با شهید رجایی به شهری سفر کردیم که در فرودگاه بسیاری از مسئولان به استقبال ایشان آمده بودند، ایشان از این کار بسیار عصبانی شده و دستور دادند که مسئولان به دنبال راه انداختن کار مردم باشند و نیازی به استقبال از من نبوده است.

وی گفت:اگر فردی می‌داند کاری از او بر نمی‌آید باید اعلام کند و در مسئولیتی که تخصص ندارد حضور پیدا نکند، در ابتدای انقلاب نیز بسیاری مسئولان به همین صورت عمل می‌کردند، شهید رجایی پرهیزگاری، نظم و تخصص را در انتخاب وزرا در نظر می‌گرفتند.

شریعتمداری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته خدمات بسیاری داشته است، افزود: کشور در مسیر آبادانی قرار دارد و تلاش برای ایجاد زیربناها از مسائل مدنظر جمهوری اسلامی است، وزیر بهداشت در دولت یازدهم خدمات بسیار بزرگی صورت داده است، البته در برخی از زمینه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز اشتغال است، حل این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری و تلاش بیشتر است، باید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داشته باشیم و صنایع پایین دستی را توسعه دهیم که همه این موارد با همدلی مردم رخ می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: جامعه باید به سمت یک وحدت هدایت شود و از کینه توزی‌ها دوری کنیم، حرکت در نظام آموزش و پرورش ما باید شکل گیرد و در این راستا نیازمند همدلی و همکاری مردم هستیم.

وی افزود: بسیاری از نوجوانان ما مهارت ندارند و در این مسئله نیازمند تغییرات بسیاری در حوزه آموزش و پرورش هستیم که این امر نیز نیازمند همدلی میان مردم و مسئولان است، مهارت در فرزندان ما یکی از مسائل بسیار مهم است که باید به خوبی به آن توجه شود.

شریعتمداری اظهار داشت: اگر مدیران برنامه‌ریز، صاحب تخصص، منظم و با تقوا داشته باشیم همدلی ایجاد می‌شود، راست و چپ برای زمان انتخابات باشد و پس از انتخابات باید همه گروه‌های سیاسی و علما و نهادهای مختلف با همدلی به دنبال ایجاد اشتغال و پیشرفت باشند. اصفهان شهر برخورداری است و باید به خوبی به همه مناطق توجه شود.

به گزارش تسنیم، این مراسم با حضور زرگرپور استاندار اصفهان، کامران نماینده اصفهان در مجلس، نوروزی شهردار اصفهان، جمالی نژاد سرپرست شهرداری و دیگر مسئولان استانی و خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.