سرویس: اخبار شهرستان 22:18 - سه شنبه 07 شهریور 1396

شرق اصفهان در نگاه 39 ساله؛

سرعت گرفتن علم و توسعه صنعت، برکتی که انقلاب اسلامی به مناطق محروم روا داشت

برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، توجه به وضعیت بخش های شش گانه شرق اصفهان در دوران رژیم طاغوت از جهات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک ضرورت است.

به گزارش اصفهان شرق، انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین در ایران، منطقه، جهان اسلام و غیر اسلام دانست. حضرت امام(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون «معجزه قرن» و «انفجار نور» یاد کرده همین کلمات برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب اسلامی کفایت می‌کند.

برای درک واقعیات انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی، توجه به وضعیت بخش های شش گانه شرق اصفهان در دوران رژیم طاغوت از جهات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک ضرورت است. بدون توجه به شرایط این منطقه در دوران ماقبل از انقلاب اسلامی، نمی‌توان به عظمت دستاوردهای این انقلاب الهی و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی در دوران ما بعد از انقلاب اسلامی پی برد. بر همین اساس، به اختصار مروری بر وضعیت یکی از بخش های محروم شرق اصفهان داریم.

احمد رضوانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بزرگی در منطقه داشت، گفت: انقلاب و نظام به برکت رهنمودهای امام و رهبری توانسته است، خدمات بسیاری را به مردم ارائه کند و نباید از آن چشم پوشی کرد.

فرماندار شهرستان اصفهان تاکید کرد: مشکلات بسیاری اعم از بیکاری جوانان وجود دارد ولی توجه داشته باشید که نظام تا آنجایی که در توانش بوده است، برنامه هایی را برای حل معضلات اجرا می کند.

وی افزود: خدمات بسیاری به مردم منطقه شده است ولی باید مشکلات را رصد کرد و نسبت به حل آن تلاش کرد.

*عدم نیازمندی به پزشکان هندی

مهدی ایروانی یکی از شهروندان جرقویه ای در این خصوص گفت: اگر بخواهیم از نظر پزشکی به دوره قبل از انقلاب نگاهی بیندازیم باید گفت، حضور پزشکان هندی در بهداری روستا و شهرها از جمله نیازمندی های ایرانی ها به برون مرزها بود که به برکت انقلاب و سرعت بخشیدن به علم، امروز شاهد حضور پزشکان جوان بومی در هر بخش هستیم.

این دانشجوی رشته پزشکی اظهار کرد: اینکه برخی به شعار «ما می توانیم» تمسک پیدا می کنند، کاملا صحیح است زیرا به خوبی دیدیم که بعد از انقلاب با پیشرفت کشور و حتی منطقه شرق اصفهان، دل بستن به توانمندی خودی باعث شد تا امروز شاهد حضور بیمارستان ها و درمانگاه های هرچند کوچک در شرق اصفهان باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی برای شرق اصفهان، ورود بهداشت و مراکز بهداشتی به این منطقه بود که می توان از مراکز خانه بهداشت در روستاها و همچنین وجود بیمارستان در نیک آباد را نام برد.

*وجود چند واحد دانشگاه و سرعت گرفتن علم در شرق اصفهان

زهرا موسوی زاده در گفتگو با اصفهان شرق با بیان اینکه پیشرفت علم و دانش و حضور دختران در مدارس و دانشگاه ها یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب است، گفت: خدا را شکر وجود مدارس در همه روستاهای بخش و همچنین بهره بردن از امکانات هر چند کم ولی خوب، می تواند نمونه ای از خدمات دولت ها به این منطقه بعد از انقلاب سال ۵۷ باشد.

معلم مقطع ابتدایی با ذکر مثالی در این رابطه تصریح کرد: وجود دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی می تواند در پیشبرد اهداف علمی و شاخه های دیگر در کنار علم مفید باشد و همچنین در جذب دانشجو و بالا رفتن سواد در بین دانش آموزان نقش بسزایی داشته است.

وی بیان کرد: باید همگان دستاوردهای انقلاب در شرق اصفهان را مرور کنند تا ناخواسته دست به ناشکری نزنند زیرا اگر پای حرف افراد مسن تر بنشینیم خواهیم دید که دوره قبل از انقلاب و حکومت شاهنشاهی چه جنایتی به کشور وارد کرده است و امروزه با حرکت قطار انقلاب، امنیت در هر نقطه از کشور موج می زند.

*نهضت آسفالت در مقابله با جاده های خاک گرفته قبل از انقلاب

ولی الله عرب مختاری در خصوص امنیت جاده ها و برخی مشکلات پیرامون آن گفت: قبل از انقلاب جاده های جرقویه رنگ اسفالت را به خود ندیده بود ولی الان به یمن وجود انقلاب اسلامی، از سال ۱۳۶۵ تا کنون جاده های این بخش اسفالت شده و خدمتی ارزنده به مردم این منطقه بوده است.

رئیس اداره دارایی جرقویه سفلی تاکید کرد: شهرهای بخش جرقویه سفلی از جمله محمد آباد، نصر آباد و نیک آباد در دوران قبل از انقلاب از جمله روستاهای بزرگ این منطقه بودند که در دهه هفتاد عنوان شهر گرفته و تا کنون با وجود برخی مشکلات و کمبودها، این شهر بودن را در خود به ثبت رسانده اند و این یکی از دستاوردهای بزرگ منطقه است.

وی از نبود آب لوله کشی در منطقه جرقویه سفلی در سال های قبل از انقلاب سخن گفت و دراین خصوص افزود: بیشتر آب مصرفی مردم این منطقه در سال های قبل از انقلاب از آب چاه ها تامین می شد و گاز و برق و تلفن هم نداشتیم ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد اب سالم در همه خانه ها و خطوط سیم تلفن و لوله های گاز خانگی در شهرها و روستاهای این منطقه هستیم که این برکتی ماندگار از انقلابی بزرگ و ماندگار سال ۵۷ است.

*ارتقا مسائل دینی در روستاها

عصمت شجاعی با اشاره به اینکه باید قدر انقلاب را بدانیم افزود: قبل از انقلاب برای فراگیری علوم دینی مشقت بسیاری وجود داشت و روحانیون نیز به صورت دائم در دسترس جوانان نبودند و این یکی از مضرات دوران قبل از انقلاب برای مردم به شمار می رفت.

وی افزود: پس از انقلاب نگاه مسئولان به ارتقاء دانش دینی مردم قوت گرفت به نحوی که امروزه شاهدیم رسانه ملی همپای روحانیون به نشر موارد دینی و مذهبی می پردازد و حق مطلب تا حدودی ادا می شود و این وجه تمایز رسانه انقلابی با رسانه های منحرف غربی است.

متربی بسیجی با اشاره به اینکه علاقه جوانان به حضور در حوزه های علمیه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: علاقه به درک مسائل دین تا اندازه ای است که امروزه در هر روستا روحانیون بومی را می توان مشاهده کرد و حتی وجود حوزه های علمیه نیز موید بزرگی و عظمت وجودی انقلاب در کشور است.

به گزارش اصفهان شرق، به وضوح از گفته مسئولان و عوام در سطح بخش جرقویه سفلی به این نکته پی می بریم که با حفظ وحدت در جامعه و توجه به ارزش های حاکم در پرتو انقلاب اسلامی ایران، می توان به اهداف مورد نظر رسید، ضمن اینکه به توان داخلی ایمان داشته و عزت داخلی را به بهانه ای به دشمن واگزار نکنیم.

گزارش از زهرا شجاعی

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.