اصفهان شرق

سرطان دومین دلیل فوت اصفهانی‌ها است/دفن ۳۸ مجهول‌الهویه در سال ۹۵

کدخبر: 142738
1396/06/07 در ساعت 16:12

به گزارش اصفهان شرق، محمد پرورش با اشاره به اینکه از زمان راه‌اندازی باغ رضوان تاکنون ۱۲۷ هزار و ۳۶۱ نفر دفن شده اند، اظهار داشت: تعداد متوفیان سال ۹۵ حدود پنج هزار و هشت نفر بوده که دو هزار و ۸۰۰ نفر مرد و دو هزار و ۱۰۰ نفر زن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد متوفیان شهر اصفهان در سال گذشته مرد و ۴۰ درصد نیز زن بوده‌اند، ابراز داشت: به لحاظ سنی نیز ۵۰ درصد از متوفیان بالای ۴ سال بوده اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان بیشترین علت فوت اصفهان را بیماری‌های قلبی و عروقی با در برگیری ۳۸ درصد جمعیت عنوان کرد و گفت: دومین علت فوت نیز مربوط به سرطان‌هاست که ۱۴ درصد متوفیان را شامل می‌شود.

اختلالات روانی کمترین علت فوت اصفهانی‌ها

وی به افزایش دو برابری تعداد متوفیان ناشی از سرطان اصفهان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: کمترین علت فوت نیز مربوط به اختلالات رفتاری و روانی بوده است.

پرورش همچنین با اشاره به اینکه  تاکنون ۴۲۶ مجهول‌الهویه در باغ رضوان دفن شده است، افزود: در سال گذشته ۳۸ نفر مجهول‌الهویه در باغ رضوان دفن شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۸ آرامستان محلی اصفهان به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، ادامه داد: شش آرامستان نیز در جوار امامزادگان هستند که مجوز دفن را دارند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه باغ رضوان تا چهل سال آینده ظر فیت دفن مردگان اصفهان را  دارد، افزود: تنها فاز سوم باغ رضوان امکان ۱۲۰ هزار دفن را دارد.

وی در خصوص حداقل و حداکثر قیمت هر حفره قبر در باغ رضوان تصریح کرد: برای سال ۹۶ حداقل قیمت ۲۵۰ هزار تومان و حداکثر قیمت سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مصوب شده برای باغ رضوان که به مبالغ اعلام شده ۹ درصد ارزش افزوده نیز اضافه می‌شود.

پرورش با بیان اینکه نرخ خرید هنگام دفن هر حفره و پیش فروش قبر نیز متفاوت است، گفت: در هنگام پیش فروش هزینه هر حفره ۵۰ درصد بیش از قیمت هنگام دفن برآورد شده است.

انتهای پیام/مهر