سرویس: اجتماعی 11:57 - سه شنبه 07 شهریور 1396

مدیرکل ثبت احوال اصفهان؛

۲۰۰ هزار کارت ملی صادر شده در ثبت احوال اصفهان خاک می خورند/ اصفهانی ها برای دریافت «کارت ملی هوشمند» اقدام کنند

غفرانی، مدیرکل ثبت احوال اصفهان با بیان اینکه تنها ۳۵ درصد مردم کارت هوشمند دریافت کرده اند، گفت: اصفهان در رتبه های میانی اجرای این طرح است و در برخی استان ها بالای ۵۰ درصد از شهروندان کارت هوشمند دریافت کرده اند اما موقعیت ما چندان مناسب نیست.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی کجانی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، در رابطه با وضعیت جمعیتی اصفهان گفت: جمعیت کشور و جمعیت استان درحال حاضر در موقعیت مناسبی هستند.

70 درصد جمعیت استان در موقعیت جمعیتی 15-64 سال است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: بیش از 70 درصد جمعیت استان در حال حاضر در موقعیت جمعیتی 15-64 هستند که هم جمعیت شاغل بوده و هم دارای نشاط  و آمادگی برای برنامه ریزی هستند.

5 میلیون و 120 هزار و 850 نفر؛ جمعیت کل استان
وی با بیان اینکه جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر برابر با آخرین سرشماری در سال 95 است، تصریح کرد: این جمعیت شش و چهار دهم کل جمعیت کشور بوده که عنوان سومین استان پرجمعیت را پس از تهران و خراسان رضوی به اصفهان اختصاص داده است.

اصفهان جز 10 استان سالمند است
غفرانی با بیان اینکه استان اصفهان جز 10 استان سالمند کشور محسوب می شود، تصریح کرد: نسبت جمعیتی مردان به زنان در استان اصفهان 49 به 51 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه شیب رشد نرخ جمعیتی در کشور عدد مطلوبی نبوده و زیر عدد جانشین است، خاطرنشان کرد: عدد جانشینی جمعیت دو و یک دهم درصد است که به ازای هر پدر و مادر باید حداقل دو فرزند جایگزین شوند که ما درحال حاضر در این موقعیت قرار نداریم.

چالش های شدید جمعیتی در قرن پیش رو
وی ادامه داد: اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند شاهد چالش جمعیتی در دهه های 1420 و 1430 خواهیم بود و از شور و نشاط و جوانی جمعیتی در آن دهه خبری نخواهدبود.

غفرانی ادامه داد: با این وضعیت در این دهه ها بار دولت ها به سمت سبد حمایتی پیش می رود  و دولت ها مجبور به گسترش فعالیت های تامین اجتماعی هستند و کلیه زیربناهای جوانی در جامعه فعلی را از دست خواهیم داد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به سیاست های 14 گانه مقام معظم رهبری در این رابطه، گفت: بلافاصله پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب ادارات کل ثبت احوال کشور، شورای راهبردی جمعیت را به ریاست استانداران و دبیری مدیرکل های ثبت احوال تشکیل دادند تا این چالش را رصد کرده و به برنامه ریزی در این زمینه بپردازند.

200 هزار کارت ملی صادرشده در اداره ثبت احوال باقی مانده است
وی در رابطه با وضعیت ثبت نام برای کارت ملی هوشمند در استان، تصریح کرد: یک میلیون و 497 هزار نفر در استان نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کردند که بالغ بر یک میلیون و 247 هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند و بالغ بر 200 هزار از کارت ها موجود است و مردم برا دریافت آن ها اقدام نکرده اند.

غفرانی خطاب به مردم درخواست کرد: کارت های ملی صادر شده را دریافت کنید و با توجه به این که کارت های ملی قدیمی تا پایان امسال فرصت دارند، حتما برای درخواست کارت ملی هوشمند به مراکز پیشخوان دولت و دفاتر پست مراجعه کنند و نسبت به دریافت این کارت ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: نگهداری کارت های صادرشده برای ما مشکل آفرین بوده و در صورت عدم دریافت آن ها توسط صاحبان، نسبت به ابطال آن ها مطالعاتی را انجام خواهیم داد.

کارت ملی هوشمند کلید دولت الکترونیک است
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه در ضمیر و نهان کارت ملی هوشمند فواید زیادی نهفته است، تصریح کرد: اگر این طرح به طور کامل مستقر بشود، کلید اصلی دولت الکترونیک خواهدبود.

پیشرفت 35 درصدی صدور کارت ملی هوشمند در اصفهان
غفرانی با بیان اینکه تنها 35 درصد مردم استان کارت هوشمند دریافت کرده اند، گفت: اصفهان متاسفانه در رتبه های میانی اجرای این طرح است اما برخی استان ها بالای 50 درصد از شهروندان کارت هوشمند دریافت کرده اند بنابراین موقعیت ما چندان مناسب نیست.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.