اصفهان شرق

دریافت آب زاینده رود برای کشت پاییزه در بهمن ماه یک تجربه تلخ بود

کدخبر: 142631
1396/06/06 در ساعت 11:30

به گزارش اصفهان شرق، حسین محمد رضایی اظهار داشت: سال گذشته ما یک تجربه تلخ داشتیم و با دریافت آب در بهمن ماه تنها ۳۵ درصد از زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان زیر کشت رفت.

وی بیان داشت: با دریافت آب در آبانماه و باز بودن به مدت یکماه می توان ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی را زیر کشت برد.

آب را آبانماه بر سر زمین‌های کشاورزی می آوریم

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت بارندگی‌ها در سطح استان اصفهان، آیا تخصیص آب در آبانماه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ما خواستار تامین آب کشاورزی در آبانماه هستیم که باید مسئولان این حقابه را از کاهش سهم صنعت یا صرفه جویی در شرب و یا از میزان آب انتقال به یزد بگیرند و به کشاورز بدهند.

وی با بیان اینکه تخصیص آب در بهمن ماه دردی از کشاورزان دوا نخواهد کرد و ۵۰ درصد افت تولید به دنبال خواهد داشت، گفت: بستن زودتر از موعد آب زاینده رود نیز ضربه دیگری به حوزه کشاورزی وارد کرده است.

محمد رضایی گفت: در حال حاضر برای دریافت آب کشت پاییزه نامه ای به آب منطقه ای ارسال و آب را در آبانماه طلب کردیم اما هنوز پاسخی ندادند.

وی در خصوص صد میلیون تن رسوب در بستر زاینده رود که به یک هشدار جدی مبدل شده است، گفت: رسوب در بستر زاینده رود نیست بلکه در مخزن و سد زاینده رود است که وظیفه جمع آوری آن بر عهده آب منطقه ای است.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان اعلام کرد: وقتی سد پر آب شود با کامل شدن آبگیری، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب قابلیت آبگیری وجود دارد.

انتهای پیام/مهر