سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 09:00 - دوشنبه 19 اسفند 1392

بخشداری بخش مرکزی:

بحران آب را در منطقه جدی بگیریم

بخشدار بخش مرکزی در رابطه با مصارف بی رویه آب توسط شهروندان گفت: آب سرمایه ی ملی ماست و می بایست در حفظ آن کوشا باشیم زیرا در زمینه ی تسویه آن هزینه های زیادی مصرف شده است.

به گزارش اصفهان شرق: در آستانه ی سال جدید بنا بر آداب و رسوم خانواده های ایرانی می بایست همه چیز از کف تا سقف خانه تمیز باشد حال می بایست در راستای این پاکیزگی از برخی تعهدات خود سرباز بزنیم و یا گاهی خود را به خواب زده تا برقی را بر فرش و وسائل منزل بیاوریم در حالی که نا آگاهانه برق چشمان در انتظار آب شرب را خاموش می کنیم .

برخی مناطق شرق اصفهان در این راستا با شستشوهای بی رویه فرش ها آن هم با آب شرب طرح صرفه جویی را به ناگاه به اسراف مبدل می کنند آن هم در وضیعت بحران شدید خشکسالی در شرق اصفهان که تیتر یک اخبار استان بوده و می باشد.

در این راستا گفتگویی با محمدی بخشدار بخش مرکزی داشتیم.

بخشدار بخش مرکزی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با دهیاران و شورای بخش مرکزی اظهار داشت: در جلسات در باب صرفه جویی آب مباحثی را بیان کردیم و با مقایسه ی مصارف بالای آب شرب خانواده های ایرانی با کشور های جهان و بحران شدید خشکسالی در منطقه می بایست در بحث صرفه جویی این سرمایه ی ملی کوشا باشیم.

وی با توجه به ریخت و پاش های خانوارهای روستایی در خصوص شست و شوی قبل از عید با آب شرب افزود: مهم ترین اصل در این زمینه فرهنگ سازی عمومی در راستای صرفه جویی در مصرف است و می بایست این فرهنگ به واسطه ی مسئولان زیر ربط به مردم انتقال پیدا کند.
محمدی رسالت عمومی در خصوص صرفه جویی آب را بر دوش همه خواند و عنوان کرد: ائمه جماعات و دهیاران می بایست نقش خود را در فرهنگ استفاده از آب در وضیعت بحران شرق اصفهان به درستی و در محیط های عمومی ایفا کنند .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.