اصفهان شرق

دولت مردان برای استکبار ستیزی اعلام برنامه و موضع کنند/ شهید حججی درس‌ آموخته مکتب عاشورا بود

کدخبر: 142554
1396/06/03 در ساعت 17:32

به گزارش اصفهان شرق،  امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه به آیه 29سوره انفال اشاره و اظهار کرد: پروردگار متعال مومنین را مخاطب خود قرار داده و می فرماید کسانی که مسلمان شدید و اعتقادات دینی خود را قوی کردید و دل هایتان مالامال از عشق خدا وپیامبر خدا است حال تقوی پیشه کنید.

حجت‌الاسلام امیر حسین علیزاده به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره و ادامه داد: فرق انسان مومن با کافر این است که خدا در وجود او و جامعه او حاکم است و دستور از خدا می گیرد و تمام عمر خود را در حالی سپری می کند که همه اعمالش برای خدا باشد.

وی به آثار و برکات تقوی  اشاره و افزود: اگر راه تقوی را پیش گرفتید خداوند متعال شما را به یک سلاح بسیار عالی مجهز می کند و آن سلاح قدرت تشخیص حق و باطل است قدرت تشخیص در اعتقادات یک فرد خود را نشان می دهد می داند مرزهای حق و باطل کجاست و با این تشخیص حرکتش درست خواهد بود.

امام جمعه موقت ورزنه تصریح کرد: اندیشه های اسلامی اندیشه های عمل ساز است و در عمل خود را نشان می دهد می فهمد کجا باید پرهیز کند وکجا بندگی و اطاعت کند و گرفتار خطا نخواهد شد کسانی که در تاریخ اسم و رسم های خیلی مهمی داشتند ولی بخاطر بی تقوایی با یک رای غلط خود را باختند که حاصل به وجود آمدند صحنه عاشورا یک رای غلط بود که توسط یک شخص صاحب منصب  صادر کرد که شهر کوفه شهری که شیعیان آن با امیرالمومنین علی(ع) زندگی کرده بودند را گرفتار خود کرد هرچه انسان برای مردم الگو شود وبی تقوی شود جامعه ای را گرفتار خواهد کرد.

خطیب جمعه ورزنه در خطبه دوم به وجود فتنه در همه امت ها اشاره و اظهار کرد: فتنه یکی از امتحانات الهی است و در همه زمان ها و در امت ها وجود دارد.

امام جمعه موقت ورزنه به پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی وزهرا(س) این هفته را هفته ازدواج نام گذاری کرده اند، کانون خانواده هسته مرکزی کانون تمدن اسلام است و دشمن روی این کانون و برای از بین بردن آن سرمایه گذاری می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در جامعه طلاق بیداد می کند و این یک معزل بسیار بزرگ برای جامعه اسلامی است بعضی از مراسمات حاشیه ای ازدواج باعث شده تا سن ازدواج بالا برود، باید کانون خانواده را گرم نگه داریم و دشمن دوست ندارد جوان از سلامتی و جوانی خود در راه ایجاد کانون خانواده استفاده کند.

حجت الاسلام علیزاده به شهادت رجایی و باهنر و هفته دولت اشاره و اظهار کرد: نظام اسلامی وقتی شکل گرفت هدفش رسیدن به عالی ترین تمدن اسلامی بود اما باید گام هایی را در جهت ساخت این تمدن اسلامی بر می داشتیم و باید اول دولت اسلامی تشکیل می شد چرا که دولت ستم شاهی یک دولت از بن دندان غیر اسلامی بود و باید همه نهاد ها و ارگان ها از خود شروع کنند و دولت اسلامی را تشکیل بدهند دولت اسلامی مختص قوه مجریه تنها نیست همه قوا باید در اسلامی شدن خود تلاش کنند.

امام جمعه موقت ورزنه در ادامه بیان داشت: یکی از نشانه های دولت اسلامی استکبار ستیزی است باید دولت مردان برای استکبار ستیزی اعلام برنامه و موضع کنند دشمن برای مبارزه با دولت اسلامی سرمایه گذاری کرده در اسرائیل دانشگاه شیعه شناسی راه اندخته پس دولت هم باید برای استکبار ستیزی و برای محو اسرائیل از صحنه روزگار برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده به سالروز حضور متفقین به ایران اشاره و تصریح کرد:در جنگ هشت ساله جوانان این مرز بوم برای مهین خود تلاش کردند و جنگیدند و نگذاشتند دشمنان وارد خاک ایران شوند ولی در زمان رژیم ستم شاهی که نگاه اسلامی وجود نداشت متفقین به راحتی وارد ایران شدند و ایران را به اشغال خود در آوردند امروز عزت و استقلال ما به خاطر اندیشه اسلامی امام (ره) و مقام معظم رهبری است که در جامعه ترویج یافته و مردم ما مدافع ارزش های اسلامی خود هستند.

خطیب جمعه ورزنه ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره و تصریح کرد: امام محمد باقر در ترویج فرهنگ اسلامی تلاش کرد و این مناسبت های شهادت و ولادت ائمه بهترین فرصت برای شناخت زندگی و الگو گرفتن از زندگی آنهاست.

 حجت الاسلام علیزاده به روز عرفه اشاره و اظهار کرد: عرفه روز دعا و نیایش و روز بزرگی است و در روایات داریم که اگر کسی شب های قدر را درک نکرد منتظر روز عرفه باشد باید در روز عرفه به در گاه خدا تضرع کرد و با آداب مقدماتی این روز بزرگ را درک کنیم.

امام جمعه موقت ورزنه به روز عیدسعید قربان اشاره و افزود: عید قربان روزی است که همه مسلمانان آماده می شوند برای دین خدا سر بدهند حضرت ابراهیم(ع) فرزندش اسماعیل را برای خدا به قربانگاه برد و در روز عاشورا هم امام حسین(ع) با همه وجود به قربانگاه آمد و جان خود را نثار دین خدا کرد و امروز شهید حججی ها در مکتب امام حسین(ع) درس سر دادن برای خدا را فراگرفته و ایثارگری می کنند.

انتهای پیام/