سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:30 - یکشنبه 18 اسفند 1392

مدیرکل ارشاد استان اصفهان:

ارتقای سواد رسانه‌ای مردم جزو اولویت‌های مسئولان باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای مردم باید به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد و این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمد قطبی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و زمینه‌های پیشرفت رسانه‌های مکتوب و دیجیتال شهر اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات به میزان بسیاری به طرح دغدغه‌ها و مشکلات اختصاص دارد، اظهار کرد: رسانه‌ها، مطبوعات و روزنامه‌ها باید نسبت به انجام گزارش‌های تحلیلی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تحلیل باید در بستر شرایط و اقتضائات روز جامعه اتفاق بیفتد، اضافه کرد: در حال حاضر در زمان انتشار گزارش‌ها در روزنامه‌ها و مطبوعات به تغییر ذائقه مردم و مخاطب توجهی نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز تحول به لحظه است و تحولات لحظه به لحظه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر روزنامه‌ها دیر به دست مردم می‌رسد و به نوعی روزنامه‌ها دیروز‌نامه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شهر یک مجموعه سه ضلعی است، ادامه داد: کالبد شهر به عنوان یکی از اضلاع شهر محسوب می‌شود ادامه داد: اصفهان در راستای توسعه فضای کالبدی شهر بسیار درخشان عمل کرده است.

قطبی با بیان اینکه مردم و شهروندان به عنوان ضلع دوم مجموعه شهر تلقی می‌شوند، تاکید کرد: الگو‌های ارتباطی به عنوان ضلع سوم شهر هستند که ارتباط بین شهر و شهروندان را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: ارتقای سواد رسانه‌ای مردم باید به عنوان مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان باشد و این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: بستر‌های لازم به منظور ایجاد فضای ارتباطی بین شهر و شهروندان باید در سطح شهر ارتقاء پیدا کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.