سرویس: تولیدی 18:06 - یکشنبه 05 شهریور 1396

در شهر محمدآباد جرقویه انجام شد؛

برگزاری سمینار بزرگ ورزش رزمی وینگ چون

سمینار بزرگ ورزش رزمی وینگ چون با حضور مسئولان و اعضای فدراسیون دفاع شخصی در محمد آباد برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ سمیناری به همت مسئول ورزشی وینگ چون آقای احمدرضا عرب جعفری در سالن ورزشی شهر محمدآباد برگزار شد.
در این برنامه مستر کلایو پاتر و سیفو روایی ، سیفو نگار یداله زاده مسئول بانوان و سیفو فرید عطائی مسئول استان اصفهان و سیفو صرفی حضور داشتند.
مستر کلایو پاتر در جمع جوانان حضور یافتند و حرکات رزمی وینگ چون را به همراه جوانان شهر انجام دادند.
در طی مصاحبه ای با سیفو روایی ایشان جوانان محمدآباد را پرتلاش دانست که گفت این جوانان روزی 5 الی 6 ساعت از وقت خود را برای ورزش می گذارند.
وی درباره ورزش وینگ چون افزود: وینگ چون یک نوع استیل هنر رزمی است که بر پایه فیزیک و خصوصیات بیومکانیکی انسان می باشد. حرکت در یک مسیر مستقیم، سرعت، ضربات و تکنیکهای مستقیم و ترکیبی، و تلاش در جهت خنثی کردن حملات حریف بیشتر از اعمال نیرو برای زدن ضربه و یا حمله مستقیم از خصوصیات و ویژگیهای بارز این هنر محسوب می شود. در این میان یکی از اساتید باقی مانده که راهبه خانمی به اسم انجی مویی بود روش سئولیم کونگ فو خود را به دختری به نام وینگ چون ( به معنی بهار زیبا )با تغییراتی که بر اساس آناتومی زنانه و استفاده از نیرو و انرژی حریف بر علیه خودش بود آموزش داد ، که بعدها به نام سبک وینگ چون که به اسم ایشان بود به شهرت رسید،مبارزاتی که توسط وینگ چون انجام میشد باعث شهرت او شد به طوری که افراد بسیاری برای مبارزه با او از نقاط دیگر به آنجا می آمدند.
سیفو روایی ادامه داد: در چین این ورزش در محیط باز انجام می شده ، برای پریدن از صخره ها بوده که در 54 کشور انجام میشده و نیروی های نظامی نیز این رشته ورزشی استفاده می کنند.این ورزش برای آدم های ضعیف مناسب است که با این رشته می توانند بر قوی شوند و پیشرفت کنند.
روایی به عنوان نکته آخر گفت: ورزش برای سلامتی انسان مناسب است و هنری برای تعالی انسان هاست. و از برگزاری این سمینار که توسط آقای احمدرضا عرب جعفری انجام شده بود تشکر کردند.
آقای احمدرضا عرب جعفری در هدف از برگزاری این سمینار گفت:برای اینکه جوانان و نوجوانان با ورزش های نوین جهان آشنا شوند و پیشرفتی برای آنها در این سیستم ورزشی باشد.
آقای عرب جعفری یکی از جوانان کویر ،که عضو رسمی سازمان آسیایی دفاع شخص سبک دان سه می باشد که متأسفانه بدلیل کوتاهی مسئولان این چهره شناخته نشده است ، وی به مدت ده سال است که در هنرهای رزمی مختلف از جمله وینگ چون فعالیت داشتند.
آقای عرب جعفری گفت: محمدآباد از نظر امکانات ورزشی صفر می باشد حتی سالن ورزشی مناسبی هم نداریم و متأسفانه مسئولان ما را حمایت نمی کند حتی در برگزاری سمینار هیچ کس ما را یاری نکرد، ولی همت و علاقه جوانان ورزشی باعث نشده که در ورزش کوتاهی کنند و خوشبختانه تعدادی از جوانان ما مقام آور بودند.
مسئول ورزشی وینگ چون آقای عرب جعفری افزود: از مسئولان تقاضا دارم که بیایند از جوانان حمایت کنند فقط شعار ندهند، در عمل خودشان را نشان دهند.
خانم عرب جعفری مسئول ورزش خواهران در این رشته رزمی گفت: این رشته ورزشی به مدت سه سال است که در محمدآباد شناخته شده است و نوجوانان زیادی از این ورزش استقبال کردند ولی متاسفانه نداشتن وسایل ورزشی از دغدغه های ما می باشد و کمبود امکانات و تجهیزات باعث زدگی آنها می شود.
از نوجوانان و جوانان دعوت می شود هر چند با وجود امکانات کم در این رشته شرکت کنند چون ما استعدادهای خوبی در این رشته داشته ایم و مسابقه ای در همین ماه داریم که ان شاء اله شاهد مقام آوردن این جوانان باشیم هر چند که در سال گذشته نیز مقام آوردیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.