سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:08 - یکشنبه 05 شهریور 1396

یک متخصص قلب و عروق؛

چاقی در بیماران قلبی شایع تر است

یک متخصص قلب و عروق، گفت: چاقی یک معضل شایع در افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر فرزاد مسعود کبیر در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره  بین المللی تازه های قلب و عروق درباره معضل چاقی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی، افزود: بر اساس آمار ۳۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور دچار اضافه وزن و ۱۵ درصد چاق هستند که متاسفانه شیوع چاقی و اضافه وزن در بیماران قلبی و عروقی بیشتر است و متخصصان قلب با این معضل بیشتر روبرو هستند.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه درمان چاقی تنها به یک رشته پزشکی خاص مربوط نمی‌شود، تصریح کرد: نحوه مدیریت و درمان چاقی برای جراحان قلب و عروق مسئله بسیار مهمی است که باید در این خصوص به علم روز آگاه باشند.

مسعود کبیر با تاکید بر انجام کار گروهی در خصوص درمان چاقی، افزود: برای درمان چاقی باید متخصصان تغذیه، پزشکی ورزشی، جراحان داخلی، جراحان قلب و پرستاران با روش های مدیریت و درمان چاقی آشنا باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در حاشیه برگزاری نوزدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ایران پانلی با موضوع (مشکلات بزرگ، بیماران بزرگ؛ رویکرد چند گانه برای مدیریت بیماران چاق) تشکیل خواهد شد و متخصصان می توانند با حضور در این پانل نسبت به دستاوردهای حوزه تشخیص و درمان آگاه شوند.

نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق ایران، با حضور  ۳۰ سخنران از آمریکای شمالی، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، اتریش، جمهوری چک از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۹۶ در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.