سرویس: اخبار شهرستان 11:53 - یکشنبه 05 شهریور 1396

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

مرمت حصار ساسانی شهر کوهپایه درمحور شرق اصفهان آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز مرمت حصار ساسانی شهر کوهپایه در محور تاریخی شرق اصفهان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فریدون الهیاری اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، کار مرمت این حصار تاریخی که از جمله با ارزش ترین بناهای باقیمانده محور تاریخی شرق اصفهان از دوران پیش از اسلام بوده، آغاز شد.

وی افزود: این دیواره که تماما از خشت خام تشکیل شده براساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی متعلق به دوران ساسانیان بوده که متاسفانه در طول ادوار گذشته بخش‌هایی از آن به طور کامل ویران شده و بخش‌های باقیمانده نیز بر اثر نفوذ تدریجی آب و سایر عوامل طبیعی نیاز به مرمت اساسی داشته است.

ناظر طرح‌های مرمتی محور تاریخی شرق اصفهان نیز بیان کرد: هم‌اینک از این حصار تاریخی حدود یک کیلومتر باقی مانده که مرمت آن با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال همزمان با هفته دولت آغاز شده است.

حمید محمد نژاد تاکید کرد: با توجه به آسیب‌های شدیدی که این دیوار در طول ساله‌ای گذشته متحمل شده، هم اینک کار مرمت پیوندی آن با سنگ و اندود گل در راستای مرمت برج ها و کنگره‌های دیوار آغاز شده و سپس در مرحله بعدی تمامی این حصار یک کیلومتری به طور کامل مرمت می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ شهر تاریخی کوهپایه یکی از کهن ترین مراکز تمدنی محور شرق اصفهان است، وجود روستاها و مناطق تاریخی با نام‌هایی همچون اسپارت و فارفان و همچنین وجود یک آتشکده تاریخی در این محور و همچنین حصار تاریخی شهر کوهپایه نشان از قدمت تاریخی این محور در دوران بیش از اسلام و سپس دوران اسلامی دارد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.