سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:30 - یکشنبه 05 شهریور 1396

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

خشکسالی شدید در نایین و کوهپایه هویداست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی شدید در نایین و کوهپایه هویدا است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن کریمیان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: نایین و کوهپایه در معرض شدید خشکسالی قرار دارد و نیاز به کار ویژه در این مناطق برای اجراست.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه‌های آبیاری در نظر گرفته شده، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار زمین زراعی به سیستم آبیاری شبکه‌ای مجهز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه افزایش روش‌های نوین آبیاری در سطح استان در نظر گرفته شده که در ۱۵ هکتار زمین زراعی انجام می‌شود و تاکنون این تسهیلات به بیش از ۴ هزار هکتار اراضی استان در ۵ ماه اخیر تخصیص داده شده و بیش از ۹ هزار هکتار هم در دست اجراست.

وی اعلام کرد: ۲۵ درصد آب موجود برای کشاورزی نیز از دست رفته و ۱۲۰ هزار هکتار از سطح زیر کشت و اراضی کشاورزی به دلیل کمبود آب کاملا از چرخه خارج شده است اما با وجود این مسئله تولیدات کشاورزی کاهش نداشته است.

کریمیان با بیان اینکه ۳۵ درصد از منابع آبی استان کاملا از بین رفته است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات برای آب و خاک هزینه شده که امری بسیار حیاتی است و درحال حاضر ۳۵ درصد از منابع آبی زیرزمینی و سدی استان از بین رفته و با کاهش شدید منابع آبی زیرزمینی به لحاظ کمی و کیفی مواجه‌ایم.

وی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ارتباط با قنوات استان بیان کرد: در سال‌های گذشته نه در سطح استان و نه سطح ملی اعتباری در این زمینه نداشتیم اما اکنون ۳.۲ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و احیا این سیستم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه درحال حاضر دو میلیارد تومان  اعتبار در شهرستان‌ها توزیع شده، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور طرح حذف گلخانه‌های سنتی و تبدیل به گلخانه مدرن در استان اصفهان مطرح و به صورت پایلوت اجرا شد.

وی افزود: تسهیلات و شرایط اجرایی این طرح به صورت کامل فراهم شده و بهره برداران می‌توانند از این تسهیلات که توسط بانک کشاورزی ارائه می‌شود، استفاده کنند که برای هر جریب زمین ۳۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.