اصفهان شرق

اصفهان در چهارباغ خلاصه نمی شود ما روستاهای محرومی در شرق اصفهان داریم

کدخبر: 14242
1392/12/19 در ساعت 08:42

به گزارش اصفهان شرق، مسئولین شهر هرند در دیدار صمیمانه با نایب رییس مجلس شورای اسلامی که در دانشگاه علمی کاربردی  به ذکر مشکلات پیرامون شرق اصفهان پرداختند و در این راستا نماینده خوبی برای طرح مشکلات شرق اصفهان شدند.

حجت الاسلام ابوترابی فر نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولین شهر هرند گفت: افتخار حضور در شهری را دارم که از دیرباز افتخار ارادت به پیامبر و اهل بیت را داشتند و مردم شریف این شهر نورانی، ایمان را با محبت به اهل بیت می شناسند.

وی نمایندگان اصفهان را در راستای رفع مشکلات اصفهان پرتلاش خواند و تصریح نمود: خوشبختانه مردم بزرگوار استان اصفهان همیشه از نعمت مسئولین خصوصا نمایندگان پرتلاش بهره مند می باشند  که انصافا دغدغه ای جز خدمت به مردم ایران و خصوصا مردم شریف استان ندارند و اشتغالات دیگر آنها را از این کار باز نمیداراد و با نگاه علمی و پیگیری در چارچوب توانایی های کشور تلاش می کنند و یکی از نتایج تلاش آنان نعمت فرمانداری متدین و مورد تإیید شما می باشد و امیدواریم مدیران اجرایی با همت و تلاش برای رفع مشکلات قدم های بلندی را بردارند.
جعفری رییس شورای شهر هرند در ادامه با اشاره به  شهر تاریخی مذهبی فرهنگی هرند که با قدمت مدنی 50 ساله از ابتدای آغاز نهضت انقلاب اسلامی، نقش مهمی داشتند و شهید صفار هرندی از افتخارات این منطقه است اظهار نمود: در قبل و بعد از انقلاب و زمان جنگ تحمیلی بیش از 1000 شهید از شرق اصفهان تقدیم انقلاب شد و هرند در این راستا  72 شهید تقدیم انقلاب کرده و دهها جانباز و آزاده دارد و مردمان آن دوست دار و پشتیبان نظام مقدس اسلامی  هستند.

وی در ادامه فرماندار اصفهان را ناظر مشکلات شرق اصفهان دانشت و گفت: مشکلات عمده این شهرستان را فرماندار به استحضار حجت الاسلام ابو ترابی فر رساندند ولی عمده این مشکلات بحث خشکسالی روستاها است. هر چند شهر ما اقتصادش متکی به آب نبوده ولی سایر روستاهای همجوار با این مشکل مواجه شدند و این مسئله روی اقتصاد ما تإثیر گذاشته است. ما مرکز ثقل بخش های 6 گانه هستیم و از موقعیت های خاصی برخورداریم.

IMG_3150

جعفری با اشاره به اینکه اصفهان را فقط داخل شهر ندانیم افزود:  شهر هرند همانطور که فرماندار گفتند قسمتی از اصفهان است و همه جای اصفهان در چهارباغ خلاصه نمی شود. روستاهای محروم زیادی در شرق اصفهان دارای مشکلات زیادی مانند اشتغال جوانان می باشند.

رییس شورای شهر هرند با اشاره به ایجاد بندر خشک در شرق اصفهان خاطرنشان کرد: تقاضا داریم که این بندر در اراضی جلگه و بن رود جانمایی شود چرا که عمده کشاورزان شرق اصفهان از این دو بخش می باشد و به خاطر موقعیت جغرافیایی 5 کیلومتری راه آهن و 14 کیلومتری جاده ترانزیتی اصفهان – بندر، این را بعنوان یک پیشنهاد قبول کنید که بخشی از مشکلات اشتغال جوانان را هم حل خواهد کرد.

جعفری در این جلسه اشاره ای کوتاه به ایجاد فرمانداری در شرق اصفهان داشت و گفت: در شرق اصفهان 6 بخش بدون فرمانداری داریم و بر عکس در غرب ترافیک فرمانداری ما از نمایندگان راضی هستیم ولی نماینده مستقل نداریم. کارشناسان وزارت کشور مطالعاتی در زمینه اختصاص فرمانداری انجام دادند که امیدواریم این مشکل در این دولت حل شود.