سرویس: اجتماعی 12:08 - شنبه 04 شهریور 1396

استاندار اصفهان:

گذشتگان را بیش از حد نقد کنیم آیندگان نیز همین رفتار را با ما خواهند کرد/ به شورای شهر یزد توصیه کردم که جمالی‌نژاد را از دست ندهید

استاندار اصفهان گفت: دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان نقد و ایراداتی نیز داشت اما باید نگاه به آینده داشته باشیم و اگر بخواهیم مدام گذشتگان را نقد کنیم از کار خود بازمانده و آیندگان نیز همین رفتار را با ما خواهند کرد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور صبح امروز در نخستین جلسه علنی دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هرچه که داریم به برکت خون شهدا و مقاومت شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: متأسفانه جایگاه آیت‌الله هاشمی در شکل‌گیری آیین‌نامه اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا نادیده گرفته می‌شود.

استاندار اصفهان گفت: اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با توجه به موضع‌گیری‌هایی که داشتند، 7 به اضافه 7 به اضافه 7 بودند اما در مسائل مدیریت شهری اختلاف نظرهای سیاسی را کنار می‌گذاشتند و با پیگیری‌های کارشناسانه متحد و 21 بودند؛ دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان جزو شوراهای موفق شهر اصفهان بودند.

وی تصریح کرد: ممکن است دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان نقد و ایراداتی نیز داشت اما باید نگاه به آینده داشته باشیم و اگر بخواهیم مدام گذشتگان را نقد کنیم از کار خود بازمانده و آیندگان نیز همین رفتار را با ما خواهند کرد.

زرگرپور عنوان داشت: شهرداران اصفهان همیشه در سطح کشور نمونه بوده‌اند؛ دیروز ساعت 5 بعد از ظهر شورای اسلامی شهر یزد با بنده مشورت کرد و من به آنان به جد توصیه کردم که ایشان را از دست ندهید و انتخاب کنید.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول من برای پیشنهاد و مشورت به آقای جمالی‌نژاد شهرداری در شهر یزد بود و به ایشان توصیه کردم تا آنجا که می‌شود سراغ دیگر شهرهای کشور نروید، ایشان مسؤولیت شهری را برعهده گرفتند که شورایی همراه و مردمی متدین دارد.

استاندار اصفهان بیان داشت: مردم اصفهان از مسؤولان شهری کار و توسعه عمران شهری را می‌خواهند، ما امید زیادی به دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان داریم که امیدواریم این شورا، شورایی نمونه، پرکار و پرتلاش باشد چراکه اصفهان به دلیل معضلاتی که دارد نیازمند افکار جدید و خلاقیت در رفع مسائل شهری دارد.

وی افزود: شورای یک نهاد مستقل است که باید استقلال آن حفظ و اعضای آن بتوانند تصمیمات خود را در فضایی آرام اتخاذ کنند،  با توجه به شناختی که به قوانین و مقررات دارم هیچ نقطه همپوشانی میان شهردار و شورای شهر وجود ندارد و کارها را می‌توان به راحتی پیش برد.

زرگرپور بیان داشت: تعامل سازنده، هم‌افزا و هدفمند استانداری با شورای شهر نه تنها با شورای اسلامی شهر اصفهان بلکه با 106 شورای دیگر در استان اصفهان یک دوران طلایی را خواهد ساخت تا نیروهای مدیریت شهری را در جهت‌ هم‌افزایی به کار روند.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیرنده توسعه کالبدی شهر اصفهان مثل حمل و نقل و عمران شهری بر عهده شهرداری است و دیگران باید از این نهاد تبعیت کنند؛ اجرای قانون هوای پاک و دیگر وظایفی که براساس یک سری قوانین به شهرداری محول شده است برعهده مدیریت شهری است و حرف اول و آخر را در چنین مسائلی شهرداری خواهد زد.

استاندار اصفهان تأکید کرد: مدیریت شهری در مسائل شهری در موضع حاکمیتی قرار می‌گیرد و مدیران کل ادارات دولتی استان باید این موضوع را در نظر داشته باشند؛ اینکه شهرداری در مسائل گردشگری ورود پیدا کند خیلی خوب است اما این موضوع باید براساس نظارت میراث فرهنگی و نهادهای مرتبط صورت گیرد.

وی اذعان داشت: حمایت از سرمایه‌گذاری در هتل‌سازی بزرگترین کمک به گردشگری شهر اصفهان است و دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

زرگرپور اضافه کرد: فرمانداری و شورای اسلامی شهر اصفهان باید تعامل کنند تا پرونده‌های شورای حل اختلاف شهر اصفهان به حداقل برسد، مصوباتی که برای مردم تعیین‌کننده است باید با شورای تطبیق هماهنگ باشد.

وی اظهار داشت: از جانب همه مدیران دستگاه‌های اجرایی این قول را می‌دهم که دولت در استان اصفهان تام و تمام هماهنگ با تصمیمات شورای شهر خواهد بود، همان‌طور که این هماهنگی در دوره چهارم خود را به خوبی نمایان کرد؛ اگر هماهنگی میان شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته باشد مسائل شهری آن‌چنان قفل می‌شود که با هیچ کلیدی باز نخواهد شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.