سرویس: دین و اندیشه 10:45 - شنبه 04 شهریور 1396

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

هجرت برای روحانیون امری واجب است/ حوزه علمیه یک سایت «خنده حلال» و حکیمانه راه‌اندازی کند

حجت‌الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشورمان، با بیان اینکه تخصص و مهارت افزایی؛ برای روحانیت در جامعه فعلی فعالیت های ضروری است گفت: روحانیون ما باید مهارت‌های مختلف چون ایجاد خنده حلال و انتقال مفاهیم دینی و حکیمانه را بیاموزند.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس ستاد اقامه نماز کشور شامگاه جمعه، در گردهمایی مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، بیان کرد: یکی از نکاتی که روحانیون و طلاب باید به آن عمل کنند، آیه شریفه «لِإِیلَافِ قُرَیْشٍ، إِیلَافِهِمْ رِحْلَهَ الشِّتَاءِ وَالصَّیْفِ» است.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی افزود: روحانیون باید بدانند که باید بر اساس تأکید قران باید در تابستان و زمستان هجرت کنند، روحانیون اهوازی در تابستان به مناطق سردسیر بروند و روحانیون تبریز و اردبیل در هنگام زمستان به مناطق گرمسیر کشور هجرت کنند.

وی اذعان کرد: هجرت برای تبلیغ دینی یک امر ضروری و واجب برای طلاب و روحانیون است، یکی دیگر از نکات قابل‌طرح، تعطیلات زیاد حوزه‌های علمیه است، بسیاری از این تعطیلات نابجا است، به جای تعطیل کردن کلاس درس در زمان شهادت‌ها و ولادت‌ها، به تبیین و ترویج سیره و سبک اهل‌بیت برای طلاب بپردازیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: باید بدانیم که وقت طلاب را نباید هدر داد و در کمترین زمان ممکن بهترین، مؤثرترین و بیشتر مطالب مبتلابه جامعه را به آن‌ها آموزش دهیم، شاید در بهترین حالت فقط 10 درصد طلاب به سطح فقاهت عالیه و مرجعیت برسند، برای 90 درصد مابقی باید برنامه‌ریزی داشت و به آن‌ها مهارت آموخت.

وی ابراز کرد: مهارت حدیث‌گویی، علوم قرآنی، تفسیرگوی‌ای برای نوجوانان و بانوان و مردم عامه، آشنایی با فرق ضاله، مهارت کلاس داری و ارتباط برقرار کردن با نوجوانان را باید به طلاب آموخت.

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: ملاک گزینش و پذیرش در حوزه علمیه با ملاک گزینش دانشگاه باید متفاوت باشد، در حوزه علمیه داشتن ملاک نمره و شرط معدل زیاد مناسب و صحیح نیست، مهارت و داشتن هنر تبلیغ دین به هر نحوی مهم است.

وی در ادامه اشاره‌ای انتقادی هم به برخی از دروس در حوزه علمیه کرد و گفت: تمرکز و توجه بیش‌ازحد روی برخی از دروس در شرایط امروز در حوزه‌ها ناصحیح است، اما باید دروس قرآن و علوم قرانی در حوزه‌های علمیه رنگ و بوی بیشتر بگیرد و بیشتر از لحاظ کمی و کیفی به آن پرداخته شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: اگر جامعه و خاصه طلاب جوان ما مزه شیرینی قرآن را بیاموزند با آن انس پیدا می‌کنند، بیان تفاسیر متناسب و متنوع و به‌روز زمینه این انس را در جامعه بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.