سرویس: سیاسی 08:00 - شنبه 04 شهریور 1396

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در اصفهان:

آمریکا به دنبال جنگی ارزان در کشورهای مسلمان است

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا به دنبال جنگی ارزان در کشورهای مسلمان است گفت: شهید حججیبه آنچه داعشیان انجام می‌دهند کاملا مشرف و آگاه بود اما با صلابت و اقتدار در میدان نبرد حاضر شد و به شهادت رسید.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مهدی ربانی در گردهمایی مداحان شهر اصفهان و گرامیداشت یاد شهید حججی با بیان اینکه شهید حججی به آنچه داعشیان انجام می‌دهند، کاملاً آگاه بود اما با صلابت و اقتدار در میدان نبرد حاضر شد و به شهادت رسید اظهار داشت: در تاریخ همواره دو جریان حق و باطل در نبرد با یکدیگر بودند و در دیدگاه اسلامی حق به پرچمداری انبیا و صالحان و حق به پرچمداری ظالمان و شیطان بوده است.

وی افزود: این نبرد از زمان آدم تاکنون ادامه داشته و در عصر حاضر هم شاهد آنیم و آنچه تمام انسان‌ها در ادیان مختلف به آن اعتقاد داشتند آمدن منجی مصلح جهانی برای ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم و ستم است.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب و اسلام در کشور ما در جمهوری اسلامی مانند نور می‌درخشد، بیان کرد: انقلاب ما از همان ابتدای ظهور در مقاطع مختلف اقتصادی، فرهنگی، نظامی، داخلی و بین‌المللی مورد تهدید بوده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات علیه جمهوری اسلامی افزود: قیام خوانین در داخل در برخی مناطق سرحدی و مرزی، نفوذ دشمن در زمان بنی‌صدر، جنگ تحمیلی، توطئه‌های اقتصادی و تحریم‌های بعد از جنگ تاکنون، شبیخون فرهنگی که به فتنه 88 منجر شد از شاخص‌ترین تهدیدات علیه ماست که هرکدام به نحوی خارق‌العاده درهم شکسته شد.

ربانی با اشاره به کودتای نوژه و کودتای ترکیه تصریح کرد: در ترکیه زمانی که کودتا شد ارتش آنجا با هواپیماهای جنگی و پرواز در آسمان خواستند جلوی کودتا کنندگان را بگیرند و همین برای از بین رفتن یک نظام کافی است.

وی افزود: اما در کشور ما قدرتی وجود دارد که با وجود تهدیدات مختلف هنوز هم این نظام پابرجاست و آن قدرت الهی است که ریشه در مهدویت و انتظاری که از منجی آخر الزمان (عج) خود داریم، دارد.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این انقلاب در راستای بسترسازی نهضت مهدوی است و به گونه‌ای پیشرفت کردیم که تهدیداتی که در چند سال قبل در همین اصفهان و شهرهای داخلی انجام می‌شد کم کم به نزدیک مرزها و اکنون خارج از مرزها کشیده شده است.

وی با اشاره به حادثه تروریستی تهران افزود: سالانه چندین گروه تروریستی که هدفشان ایجاد ناامنی در ایران است و به این قصد به سمت کشور ما می‌آیند در آن طرف مرزها شناخته و دستگیر می‌شوند که نمایانگر قدرت نظام است.

ربانی با بیان اینکه نفوذ ایران تا مرزهای رژیم اشغالگر قدس پیشروی داشته اظهار داشت: اکنون خط مقدم ما به مرزهای اسراییل غاصب رسیده و در این حال دشمن با جنگ نیابتی در داخل سعی دارد با ما درگیر شود.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آشکار شدن اهداف پشت پرده آمریکا در مبارزات داعش گفت: بعد از گذشت 5 سال برای جهانیان آشکار شد که آن‌ها قصد داشتند در داخل کشورهای مسلمان درگیری و ناامنی ایجاد کنند و مسلمانان را به جان هم بیاندازند و کشته بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه آ‌ن‌ها به دنبال جنگی ارزان با شعار اسلامی نادرست بودند اظهار داشت: آن‌ها جنگی می‌خواستند که نیروهای خودشان درگیر نباشند و کشته نشوند اما با شعار اسلامی غلط داعش را به وجود آوردند تا چهره اسلام را در دید افراد سست عنصر و جاهل خراب کنند.

ربانی افزود: آن‌ها وحشیانه‌ترین اعمال و جنایات را در لباس اسلام مرتکب شده و در دنیا منعکس می‌کنند تا دل مبارزان این راه را بترسانند و در آن‌ها رعب و وحشت ایجاد کنند و همچنین چهره بدی از اسلام به جهانیان نشان دهند.

وی تصریح کرد: اما شیعه به عنوان یک جریان اسلام واقعی با اندک نیرو در قالب مستشاران و نیروهای کمکی به مناطق جنگی رفته و امروز همه می‌دانند تنها کشوری که در مقابل داعش تمام قد و با تمام توان ایستاده ایران است.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش آمریکا در جنگ‌های سوریه گفت: امروزه همه دنیا می‌دانند اگر آمریکا یک روز مناطق داعش را بمباران و روز دیگر مناطق تحت تصرف مسلمانان را بمباران می‌کند فقط به خاطر مدیریت و ایجاد تعادل در پیشبرد نقشه‌هایش است.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل ایران از همان ابتدا آشکارا اعلام کرد برای دفاع از مردم بی‌گناه مسلمان صادقانه و مخلصانه ایستاده و نتیجه این امر چنین شد که اکنون نفاق پشت صحنه دشمنان جبهه کفر که یک جبهه ابری، غربی و عربی بود آشکار شده است.

ربانی با اشاره به شهادت محسن حججی بیان کرد: امروزه شعار مرگ بر عربستان در کنار مرگ بر آمریکا سر زبان‌هاست و شهید حججی بهترین الگویی است که در نشان دادن مسیر درست به شهادت رسیده است.

وی با مقایسه شجاعت شهید حججی با ملوانان آمریکایی دستگیر شده در ایران گفت: ملوانان آمریکایی که چندی پیش در آب‌های خلیج فارس دستگیر شدند می‌دانستند که در اخلاق و دین ما شکنجه و کشتار نیست اما با این حال زمان دستگیری وحشت فراوانی از ما داشتند.

معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما آن‌ها را نه به عنوان اسیر که به عنوان مهمان به مهمانسرا بردیم و رفتاری نیکو با آن‌ها داشتیم اما باز هم ترس شدیدی از ما داشتند چرا که در نظرشان چهره اسلام و مسلمان همان چهره‌ای بود که توسط داعش برایشان ترسیم شده بود لیکن واقعیت با آنچه از ما نشان داده بودند متفاوت بود.

وی با اشاره به شجاعت و معرفت شهید حججی و دیگر شهدا خاطرنشان کرد: شهید حججی به آنچه داعشیان انجام می‌دهند کاملا مشرف و آگاه بود اما با صلابت و اقتدار در میدان نبرد حاضر شد و به شهادت رسید.

ربانی با بیان اینکه تفاوت بین حق و باطل همین امر است، اظهار داشت: این حجت‌ها برای ما به وفور آشکار شده و خداوند را شاکریم که در چنین مقطع حساسی، ایران امن‌ترین کشور در منطقه و یک حلقه ناامن است و این امنیت هم مدیون خون شهداست.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.