سرویس: اخبار شهرستان 14:02 - جمعه 03 شهریور 1396

امام جمعه شهر محمدآباد:

دلسوزان انقلاب برای ترویج فرهنگ دینی مردم تلاش کنند

حجت الاسلام هاشمی گفت: دلسوزان انقلاب باید برنامه ریزی صحیح و منسجم برای تثبیت و ترویج فرهنگ دینی مردم انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته در ادامه مبحث ازدواج و خانواده به یکی دیگر از عوامل اخلاقی سازنده اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از عوامل اخلاقی سازگاری در محیط خانواده، خلق نیکو است که خانواده باید به آن اهمیت داده و به کار گیرد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی افزود: خلق نیکو در منابع اسلامی، عاملی بسیار موثر در سازگاری و تحکیم بنیاد خانواده معرفی شده است و امام رضا علیه اسلام در جواب نامه شخصی که به حضرت نوشته بود یکی از بستگانم برای خاستگاری نزد من آمده، ولی بد اخلاق است، چه کنم؟ می‌فرمایند: اگر بد اخلاق است به او زن ندهید.

وی ضمن تعریف حسن خلق، اظهار کرد: حسن خلق کیفیت نیکوی نفسانی است که رفتارهای پسندیده بر اساس آن به سهولت صورت می گیرد.

امام جمعه شهر محمد آباد با اشاره به مصداق های این رفتار تاکید کرد: حسن خلق مصداق های متعددی دارد که در منابع اسلامی به برخی از مصادیق آن پرداخته شده است، از جمله تواضع و الفت گرفتن با دیگران و اینکه آنچه دوست داری دیگران به تو دهند، به دیگران ارائه کنید.

حجت الاسلام هاشمی با تشکر از زحمات شورای دوره چهارم و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت، گفت: شورای جدید با همدلی و دلسوزی، نیت خالص و پرهیز از اختلاف همه توان خود را برای خدمت به شهر و مردم به کار ببرند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به اهمیت فرهنگ و کارفرهنگی پرداخته و بیان کرد: آنچه امروز نیاز اصلی کشورماست حفظ اعتقادات و فرهنگ دینی مردم بوده و هدف انبیا در طول تاریخ، هدایت مردم به حیات طیبه است.

امام جمعه با بیان اینکه هدف از تشکیل حکومت نیز ترویج دین و فرهنگ اسلامی است، خاطرنشان کرد: چون حکومت اسلامی مبتنی بر عقاید مردم است؛ تلاش فرهنگی موثر ترین کار برای حفظ حکومت اسلامی است و برهمین اساس نیز دشمنان ما همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا فرهنگ دینی مردم مارا از بین ببرند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: دلسوزان انقلاب باید برنامه ریزی صحیح و منسجم برای تثبیت و ترویج فرهنگ دینی مردم انجام دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.