سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 11:55 - پنجشنبه 02 شهریور 1396

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۳ آزادراه شرق اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر آزادراه شرق اصفهان و ۱۲۰ کیلومتر آزادراه اصفهان به شیراز در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الله غلامی از افتتاح 14 کیلومتر آزادراه غرب اصفهان و آغاز عملیات اجرایی قطعه 3 آزادراه شرق اصفهان خبر داد و اظهار داشت: از جمله پروژه‌های قابل افتتاح این اداره کل در هفته دولت، افتتاح آزادراه غرب اصفهان از تقاطع پل گاوپیسه تا میدان کرکوند به‌طور 14 کیلومتر است که با صرف اعتبار 1200 میلیارد ریال احداث و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی 30 کیلومتر آزادراه شرق اصفهان حدفاصل بزرگراه اصفهان – نائین و بزرگراه اصفهان – شیراز با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری اصفهان و با اعتبار برآورد شده 3500 میلیارد ریال آغاز خواهد شد که این دو پروژه عظیم در استان نقش به‌سزایی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور ایفا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از احداث پروژه آزادراهی اصفهان به شیراز در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب کشور خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال کلنگ احداث آزادراه اصفهان – شیراز در راستای تکمیل کریدور شمال به جنوب و از سه‌راهی مبارکه تا ایزدخواست به‌طور 120 کیلومتر بر زمین خواهد خورد.

وی افزود: احداث باند دوم اصفهان به علویجه به‌ طول 6 کیلومتر، احداث باند دوم دامنه – خوانسار از پلیس‌راه دامنه تا روستای دره بید به‌طول 5 کیلومتر، احداث باند دوم دامنه – خوانسار- گلپایگان – خمین حد فاصل دره بید تا دوشخراط به‌طول 5 کیلومتر و احداث باند دوم نائین – انارک به‌طول 18 کیلومتر از جمله پروژه‌های بزرگراهی استان محسوب می‌شود که با اعتبار 100 هزار و 314 میلیون ریال در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

غلامی گفت: پروژه احداث راه اصلی نیک‌آباد- حسن‌آباد به‌طول 11 کیلومتر با اعتبار 16 هزار و 500 میلیون ریال نیز جزو پروژه‌های راه‌سازی قابل ‌افتتاح در این هفته است.

وی در ادامه با اشاره به انجام عملیات بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و احداث تقاطع غیر هم‌سطح در استان گفت: پروژه آسفالت گرم محور آب پونه در شهرستان تیران، آسفالت گرم محور نیوانین- گوگد در شهرستان گلپایگان هر کدام به‌طول یک کیلومتر و آسفالت گرم محور روستایی جندان و تعریض راه روستایی جیلان آباد – سه‌راهی سوسارت در شهرستان اصفهان هرکدام به‌طول 2 کیلومتر و تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح حاجت آقا- لایبید در شهرستان لنجان نیز از جمله پروژه‌هایی است که با اعتبار 17 هزارو 729 میلیون ریال در این ایام به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.