اصفهان شرق

اجرای طرح الگوی کشت راهکاری مناسب برای مقابله با بحران کمبود آب بخش کشاورزی

کدخبر: 142046
1396/05/30 در ساعت 15:07

به گزارش اصفهان شرق، محسن کریمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود آب بسیار جدی است و این معضل در بسیاری از دشت‌های کشور وجود دارد، اظهار داشت: در این شرایط باید به گونه ای برنامه‌ریزی کرد تا بتوان با کمترین آب مصرفی تولیدات پایدار کمی و کیفی کشاورزی را در  استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مشاهده می‌کنیم کشاورزانی که تمامی جوانب را در کشت و کار خود رعایت می‌کردند به دلیل کمبود منابع آبی با مشکلاتی روبرو هستند بنابراین باید به گونه‌ای فعالیت کرد که مشکلات این قشر زحمت‌کش برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در این راستا اقدامات گسترده‌ای در حال انجام است، بیان داشت: در قسمت آب و خاک با تجهیز و نوسازی شبکه‌های آبیاری اراضی و صرفه‌جویی حداکثری در منابع آبی و از طرفی با گسترش مطالعات کاربردی در مقوله الگوی کشت به دنبال کمک هر چه بیشتر به کشاورزان هستیم.

وی با اعلام اینکه به دلیل محدودیت‌ها، میزان منابع آبی و سطوح زیر کشت استان به شدت کاهش یافته است، افزود: در این شرایط سعی بر این است که با انجام اقداماتی همچون افزایش بهره‌وری در مصرف آب و گسترش فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و رعایت الگوی کشت میزان تولید را حفظ کرده و به اقتصاد استان کمک کنیم.

انتهای پیام/ایمنا