اصفهان شرق

جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای برای حفظ گاوخونی همیاری کنند

کدخبر: 141947
1396/05/29 در ساعت 15:08

به گزارش اصفهان شرق، حمید ظهرابی اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر با توجه به وضعیت ویژه تالاب بین‌المللی گاوخونی بیشتر هدف ما این بوده است که رطوبت تالاب حفظ شود اما احیای آن نیازمند مشارکت جمعی، برنامه مدون و دقیق است.

وی با بیان اینکه امیدواریم احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی با اجرای پروژه‌هایی در قالب مدیریت زیست بومی تالاب محقق شود، افزود: لازم است دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای خود را صاحب تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود بدانند و با محیط زیست در این راستا همیاری کنند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در پاسخ به این سوال که تا به حال شکایتی در ارتباط با عدم تخصیص حق‌آبه محیط زیستی به ویژه برای تالاب گاوخونی انجام شده است یا خیر، تاکید کرد: در قوانین و مقررات چنین امری پیش بینی نشده است چراکه مصوبات ابلاغی در این ارتباط مربوطه به حوزه مدیریت به هم پیوسته زاینده‌رود است و مصوبات هر حوضه با حضور همه دستگاه‌های و با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی آن اتخاذ می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا اگر ارگانی در ارتباط با مصوبات داخلی دولت اعتراضی داشته باشد باید آن را از ساز و کار دولتی پیگیری کند که پیش از این چندین بار مکاتباتی با رئیس جمهور در ارتباط با رعایت حق‌آبه‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/مهر