سرویس: اجتماعی » ماهواره 14:08 - یکشنبه 29 مرداد 1396

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اصفهان خبر داد

مشارکت 156 اثر در نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال اصفهان/رونمایی از نرم‌افزار واقعیت افزوده شهدای مدافع حرم

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: 156 اثر به جشنواره رسیده بود که از این میان 35 درصد کانال، 22 درصد پایگاه‌های اینترنتی، 10 درصد نرم افزار، 8 درصد خبرگزاری و 5 اثر در بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی حضور دارند.

به گزارش اصفهان شرق، احمد فروزبخش صبح امروز در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار کرد: در فضای رسانه‌ای شهر اصفهان، پتانسیل قوی بین نیروهای مؤمن و انقلابی وجود دارد که با هم آشنایی چندانی ندارند و نهادهای حکومتی و دولتی هم آن‌ها را نمی‌شناسند و اکنون به صورت جزیره‌ای در حال فعالیت دارند.

وی افزود: در تهران چهار سال تجربه برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را داشته ایم اما این جشنواره برای نخستین بار است که در سطح یک استان برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: کمیته فرهنگ رسانه شهرداری، صدا و سیما و سازمان فضای مجازی سراج و خانه انقلاب اسلامی در برپایی این جشنواره همراه بوده‌اند اما در واقع برگزارکنندگان جشنواره جوانان مؤمن و انقلابی شهر اصفهان هستندکه هیچ‌گاه اجباری در کار نداشته‌اند و اکنون آتش به اختیار وارد شده‌اند و کارهای فرهنگی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اعضای شورای سیاست گذاری این جشنواره یادآور شد: هدف برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، شناسایی استعدادهای استان در فضای مجازی بوده است تا یک هم‌افزایی دورنی شکل بگیرد و مسؤولان هم با متخصصان این حوزه آشنا شوند و فضای رسانه‌ای اصفهان را بهتر بشناسند، این جشنواره می‌تواند نمایش کاملی از فضای رسانه‌ای اصفهان را به مخاطبان نشان دهد.

فروزبخش آگاهی عمیق نسبت به کارهای فرهنگی و استفاده تفریحی و کاربردی سالم‌تر مردم از فضای مجازی را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد و گفت: اگر مردم بهتر و عمیق‌تر این فضا را بشناسند استفاده سالم‌تری از این فضا خواهند داشت.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج در اصفهان اضافه کرد: جشنواره در 9 بخش مختلف شامل کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، فناوری‌های نوین، پایگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، بازی و پویانمایی، تلفن همراه و نرم‌افزار، فناوری اطلاعات، رویدادهای ویژه و سواد رسانه‌ای شکل گرفته است.

وی تأکید کرد: در این جشنواره به یاد شهید دکتر علی‌اصغر فولادگر که با وجود درجه نظامی و بین‌المللی بالا در عرصه فضای مجازی هم فعال بود، جایزه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که به یکی از جوانان فعال در فضای مجازی و رسانه‌ای استان اصفهان تعلق می‌گیرد.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: 156 اثر به جشنواره رسیده بود که از این میان 35 درصد کانال، 22 درصد پایگاه‌های اینترنتی، 10 درصد نرم افزار، 8 درصد خبرگزاری، 5 بازی‌های رایانه‌ای و پویانمایی حضور دارند و مابقی به بخش‌های مختلف اختصاص یافته است و در هر بخش از جشنواره ده جایزه تعریف شده و به سه اثر برگزیده هم لوح یادبود و دیپلم افتخار تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب آثار برگزیده این جشنواره تأکید کرد: محتوا، انقلابی بودن، خلاقیت،  توجه به برند اصفهانی و محلی بودن، تعداد دنبال‌کنندگان،میانگین بازید پست‌ها، میزان بارگزاری مطالب در طول روز، جریان‌سازی در شهر خود، استفاده از مدیای حرفه‌ای، روحیه نقادی و آزاداندیشی از ملاک های انتخاب برگزیده‌ها در بخش کانال‌ها و شبکه‌های فضای مجازی بوده است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج در اصفهان یادآور شد: نمایشگاه این جشنواره هم از یکم تا چهارم شهریور میزبان غرفه‌های دیجیتال در باغ غدیر خواهد بود و افتتاحیه رسمی نخواهد داشت ولی اختتامیه آن روز شنبه 4 شهریور ماه ساعت 20 شب با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

فروزبخش اضافه کرد: غرفه‌های نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در 5 بخش تعریف شده که  10 غرفه به گروه‌های فرهنگی، 5 غرفه به نهادهای دولتی،12 غرفه به تولیدکنندگان عرصه رسانه، 6 غرفه به خبرگزاری‌ها و 12 غرفه به کانال‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه برپایی نمایشگاه نشست‌های تخصصی و عمومی هم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بخش زیارت مجازی، جنگ رسانه‌ای، تئاتر صحنه‌ای هم تدارک دیده شده و قرار است از یک نرم‌افزار واقعیت افزوده شهدای مدافع حرم و نرم افزار مسافر ابدی با  هدف پاسداشت شهید فولادگر رونمایی شود.

دبیر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی یادآور شد: همایش‌های تخصصی نمایشگاه در حوض‌خانه باغ غدیر در ایام برگزاری نمایشگاه از ساعت 18:30تا 20 برگزار می‌شود که در یکی از آن‌ها همایش تولیدکنندگان نرم‌افزارهای قرآنی به تبادل نظر خواهند پرداخت، همچنین آموزش تکنیک‌های اداره شبکه‌های اجتماعی و گردهمایی مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی با حضور یکی از مدیران کارکرده این شبکه‌های از دیگر برنامه‌های نشست‌های تخصصی جشنواره خواهد بود.

در پایان این نشست از تصویر نقاشی شده شهید علی‌اصغر فولادگر از شهدای فاجعه منا که به قلم استاد شعرباف طراحی شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.