اصفهان شرق

تناسب اندامتان را با رعایت ۳ اصل حفظ کنید

کدخبر: 141879
1396/05/28 در ساعت 18:03

به گزارش اصفهان شرق، مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص نحوه حفظ تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن گفت: برای داشتن تناسب اندام و جلوگیری از چاقی رعایت سه اصل تحرک بدنی، رژیم غذایی سالم و کنترل وزن بسیار کمک کننده است.

وی افزود: استفاده از دوچرخه یا پیاده روی به جای استفاده مداوم از ماشین، رژیم سالم و متعادل به جای استفاده از فست فودها، شنا کردن و نشستن کمتر جلوی تلویزیون، کامپیوتر و… از جمله مواردی هستند که افراد در طول روز باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

وی توصیه کرد: رعایت تعادل در کالری دریافتی روزانه، کنترل وزن و جلوگیری از افزایش آن کمک قابل توجهی به تناسب اندام می‌کند.

شادنوش با اشاره به شیوع چاقی و تمایل افراد به داشتن اندامی متناسب در خصوص مصرف دارو‌ها و مکمل‌های لاغری هشدار داد و گفت: سازمان غذا ودارو نسبت به مصرف بسیاری از مکمل‌های لاغری غیرمجاز با نام‌های تجاری متابولایف، ترمولایف، ترمالین، زیماکس، پاتینت لاین، آلترا لیپولاین، اکس انا دراین و مجیک اسلیم اطلاع رسانی‌های لازم را انجام داده است.

این متخصص تعذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: این مکمل‌های ماهواره‌ای غیر مجاز حاوی آمفتامین، سیبوترامین و افدرین هستند که عوارض جبران ناپذیری را برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند.

عوارض مکمل های لاغری برای سلامت افراد

به گفته وی متریم، ریلاکر، لیپولاین، اکس انادراین، مجیک اسلیم، متریم، ریلاکر، لیپودراین، جنی سیل، ترمواسلیم، تایم لایف، هربالای آدی فین و بوتانیکال اسلیمینگ نیز از دیگر دارو‌های لاغری ماهواره‌ای هستند که در برخی از قرص‌های روانگردان وجود داشته و موجبات اختلالات روانی در مصرف کننده را فراهم می‌آورند.

شادنوش با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی، فعالیت بدنی و داشتن رژیم غذایی سالم می‌تواند به داشتن اندامی متناسب کمک کرده و از افزایش وزن جلوگیری کند، یاد آور شد: بهتر است افراد بدون مشورت با متخصصان تغذیه خودسرانه اقدام به مصرف دارو‌ها و مکمل‌های لاغری نکنند، زیرا عوارض مصرف این فرآورده‌ها بدون نظارت پزشک سلامت روحی و جسمی افراد را به مخاطره انداخته و عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان